عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری کارگاه دو روزه راستی آزمایی عملکرد سمعک در دانشکده توانبخشی

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این کارگاه دوروزه که با حضور اعضای هئیت علمی گروه‌های شنوایی‌شناسی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و دانشجویان دکتری تخصصی برگزار شد، دکتر Silvester Feijoo مدرس کارگاه  و دارای تحصیلات شنوایی شناسی از کشور دانمارک با ارائه مباحث تئوری و انجام کار عملی به اجرای کارگاه 'راستی آزمایی عملکرد سمعک' با استفاده از ارزیابی گوش واقعی پرداخت.
دکتر فراهانی دبیر علمی کارگاه بابیان اینکه انجام ارزیابی‌های شنوایی و نحوه اندازه گیری میزان تقویت سمعک و راستی آزمایی عملکرد آن مبتنی بر فرمول‌ها و استانداردهای بین‌المللی، یکی از اصول ضروری و حرفه‌ای در هنگام تجویز و تنظیم سمعک است افزود: در حال حاضر تنها یک شیوه کاملا استاندارد در سطح جهانی برای بررسی میزان تقویت صدای سمعک وجود دارد و اندازه گیری عملکرد سمعک بر روی گوش فرد استفاده‌کننده می‌باشد. به این روش اندازه‌گیری گوش واقعی ( Real EarMeasurement ) گفته می‌شود که اصلی‌ترین و معتبرترین روش بررسی تقویت صداها است.
دکتر فراهانی روش اندازه‌گیری گوش واقعی ( Real EarMeasurement ) را موجب تقویت سمعک با توجه به شرایط واقعی دانست و اضافه کرد: با استفاده از فرمول‌های تجویزی و نمودارهای نشان داده‌شده در این روش، بسیاری از مشکلات فرد استفاده‌کننده از سمعک به‌ویژه کودکان را بررسی، شناسایی و معایب آن رفع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این نوع اندازه‌گیری، تقویت سمعک در شرایط واقعی را برای متخصص شنوایی نشان می‌دهد گفت: با استفاده از این روش برای هر فرد می توان نقشه‌ی صوتی تقویتی سمعک در نواحی فرکانسی مختلف را در داخل گوش فرد و در بهترین حالت ممکن به دست آورد.
توضیح اینکه به حاضران در کارگاه گواهی شرکت در برنامه های اموزش مداوم جامعه پزشکی با امتیاز برابر با ۱۰ اهداء خواهد شد.

عکس و خبر: لیلا روستا