عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

مرکز جامع بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در آیین افتتاح همزمان ۸۳ مرکز جامع خدمات بیماران خاص که در ۵۹ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور برگزار شد گفت : این مراکز ویژه بیماران خاص هستند و شبکه خدماتی را برای مبتلایان ارائه می‌کنند. بر اساس ‏قانون، بیماران خاص بیمارانی هستند که مبتلا به بیماری کلیوی هستند و باید دیالیز شوند. همچنین بیماران تالاسمی و هموفیلی که نوعی ‏از بیماری خونی است. مجموعه دیگری از بیماری‌های دیگر مثل ام اس و پروانه‌ای و متابولیک نیز شامل این بیماری‌ها می‌شود.‏

در مراسم افتتاح مرکز بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بیمارستان امام حسین (ع) دکترحسین شیبانی معاون درمان دانشگاه افتتاح مراکز جامع بیماران خاص را تثبیت یک تفکر و اندیشه در راستای توجه ویژه به قشر بیماران خاص قلمداد نمود و بیان داشت:تجمیع تمامی امکانات کلینیکی و پارکلینکی در یک مکان جهت دسترسی آسان بیماران خاص قدمی مثبت جهت آسایش آنان است که خوشبختانه این امکانات در بیمارستان امام حسین (ع)  به صورت تجمیع وجود دارد .

دکتر شیبانی افز.د مرکز جامع بیماران خاص دانشگاه در مساحتی حدود ۱۰۰۰ متر مربع در بیمارستان امام حسین (ع) مستقر می باشد.

وی افزود : آمار بیماران خاص تحت پوشش  دانشگاه ۴۲۶ نفر که شامل۱۹۳ بیمار MS ، ۱۵۶ بیمار دیالیزی ، ۲۰ بیمار تالاسمی، ۵۶ بیمار هموفیلی و ۱نفر بیمار Eb بوده و از خدمات درمانی این مرکز استفاده می نمایند.