عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

کارگاه آموزشی رویکرد نوین HIV برگزار شد

این کارگاه با حضور رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان و پرستاران و روانشناسان مراکز درمان سوء مصرف مواد در سالن کنفرانس معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه تشکیل گردید.

در ابتدا، رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی ، به بیان اهمیت مشاوره های روانشناسی در انگیزش بیماران مراکز در اخذ آزمایش HIV پرداخت.

دکتر رضائیان فیاض گفت: اغلب این بیماران ترس و اضطراب دارند و راه حل این مشکل یادگیری است و لازم است مشاوران و متخصصان در این باره اطلاعات دقیق و صحیح بدهند.

وی با اشاره به تاثیر مشارکت بیمار در این روند افزود: باید به آنها القاء شود که پزشک یا پرستار برای درمان مشکل او به کمکش نیاز دارند. این امر باعث می شود تا آنها از بیماری خود دوری نکنند.

در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی، آقای رفیعی، کارشناس مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشکده، آموزش های لازم را در مورد رویکرد نوین HIV ارائه نمود.

وی به اهمیت آموزش عمومی در خصوص ایدز برای کاهش تبعیض ناشی از این بیماری در جامعه اشاره کرد و گفت: این امر باعث ارتقاء خدمات درمان و کاهش آسیب افراد در اختلالات سوء مصرف مواد خواهد شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی با نحوه ارائه آموزش در خصوص HIV به جامعه عمومی ، آشنایی با نحوه انجام مشاوره HIV نیازمند خدمات ، ارزیابی مادران باردار از نظر ابتلا به HIV با حفظ اصول و توانمند سازی پرسنل بهداشتی بود.