عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

راه اندازی واحد سونوگرافی مفصل در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد

واحد سونوگرافی مفصل در بخش فوق تخصصی روماتولوژی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: واحد سونوگرافی مفصل به منظور سهولت و سرعت در ارائه خدمات و تشخیص سریعتر برای بیماران بستری در بخش روماتولوژی بیمارستان امام رضا(ع) راه اندازی شده است .

دکتر سید زهرا میرفیضی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این بخش امکان تشخیص بیماری های روماتیسمی همچون ارترید روماتوئید، پارگی تاندون  و تورم مفصل برای بیمارانی که در بخش روماتولوژی بستری هستند فراهم شده است.

فوق تخصص روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا پیش از این سونوگرافی مفصل توسط همکاران رادیولوژیست انجام می شد  و بیماران برای تشخیص بیماری باید به بخش رادیولوژی ارجاع داده می شدند که این روند زمان بر بود اظهار کرد: با تجهیز این بخش امکان تشخیص بیماری های روماتیمسی با سرعت بیشتری امکان پذیر و در نتیجه روند بهبود و درمان بیماران نیز افزایش می یابد ضمن اینکه برای این خدمت تعرفه ای از بیماردریافت نمی شود.

دکتر میر فیضی با اشاره به اینکه بیماری های روماتیسمی طیف وسیعی از بیماری ها را شامل می شود و از یک آرتروز تا بسیاری از بیماری های پیچیده همچون آرترید روماتوئید، لوپوس، اسکلرودرمی را شامل می شود اظهار کرد:  هر یک از این بیماری ها درمان های خاص خود را دارد و  وجود اعضای هیات علمی متخصص و فوق متخصص در این دانشگاه زمینه تشخیص و درمان بیماری های روماتیسمی را در مشهد فراهم کرده است.

{jcomments on}