عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان

دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مانور آمادگی در برابر حوادث پیامبر اعظم(ص) را برگزار کرد

دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مانور آمادگی در برابر حوادث پیامبر اعظم(ص) را برگزار کرد

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ،مانور آمادگی در برابر حوادث با عنوان پیامبر اعظم(ص) روز دوشنبه بیست و یکم آبان ماه ۹۷ به همت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با همکاری اعضای کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافند غیر عامل استان در مرکز استان سمنان برگزار شد.

دکتر دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافند غیر عامل استان در مانور آمادگی در برابر حوادث در مرکز هدایت عملیات مستقر در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،گفت: با توجه به اهمیت آمادگی در برابر حوادث و لزوم هماهنگی سازمان های پاسخگو در زمان وقوع سوانح؛ کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با همکاری سایر اعضای این کارگروه صبح امروز مانور میدانی با عنوان "حمله شیمایی با عامل ناشناخته" را در مصلی شهرستان سمنان برگزار نمود.

رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافند غیر عامل استان سمنان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با هدف درمان جسمی و روانی بازماندگان حمله شیمایی، کنترل بهداشتی محیط حادثه و پاسخگویی به نیاز های حادثه مداخلات خود را انجام داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی میزان آمادگی و توانمندی درون و برون سازمانی مطابق چک لیست، شناسایی نقاط قوت و ضعف در مرحله اجرای تمرین با مقایسه برنامه عملیاتی تدوین شده، چگونگی بهره برداری از زمان طلایی ( GOLDEN TIME ) برای نجات جان انسان های آسیب دیده، امکان سنجی تجهیزات و امکانات نیروهای عملیاتی مطابق لیست از قبل تهیه شده،  ارتقاء قدرت تحمل کارکنان در مواجهه با شرایط اضطراری و بحرانی و تقویت حس همکاری و مشارکت تیم های عملیاتی بیان کرد.

دکتر علی گوهری معاون درمان و جانشین فرمانده عملیات پیامبر اعظم(ص)، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اقداماتی از قبیل تشکیل EOC مشترک کارگروه جهت هدایت کل عملیات مانور(تمرین) شیمیایی،تریاژ مصدومین شیمیایی در محل حادثه، انتقال مصدومین به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر و بیمارستان  شفا تامین اجتماعی و درمان مصدومین در این دو مرکز، تامین تجهیزات (ماسک-لباس) جهت انجام مانور (تمرین) شیمیایی و تامین بهداشت روان مصدومین و خانواده های مصدومین را انجام داد.

کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در روزهای گذشته حملات سایبری از سوی رژیم صهیونیستی به زیرساخت های ارتباطی کشور برنامه ریزی شده بود که با درایت و تیزهوشی دانشمندان جان بر کف ایران اسلامی این توطئه ها خنثی شد .

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ایران با انواع تهدیدهای نظامی و سایبری روبه رو بوده است که با مقاومت و تلاش ایثارگران و دانشمندان این نظام مقدس بی اثر ماند .

کارخایی اضافه کرد: در زمان حاضر آمریکا و هم پیمانانش با تمام قدرت درصدد نفوذ سایبری به ایران هستند و هوشیاری در برابر این تهدیدها می تواند رویکردهای خصمانه استکبار جهانی از بین ببرد .

دکتر گوهری جانشین فرمانده عملیات پیامبر اعظم(ص)، شبیه سازی صحنه های واقعی برای  بالابردن آمادگی و توان عملیاتی بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.

دکتر ابراهیمیان عضو کارگروه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنانگفت: پدافند غیر عامل در جدیدترین تقسیم بندی به چهار حوزه پدافند غیرعامل حوزه نظامی، حوزه غیرنظامی، دفاع شهری و محافظت شهری تقسیم می شود.

دکتر ابراهیمیان تاکید کرد: تهدید جز لاینفک زندگی بشر است و بشر همواره با تهدیدات مختلف روبرو می باشد.

لازم به ذکر است: سپاه  قائم آل محمد (عج) استان سمنان، نیروی انتظامی استان، جمعیت هلال احمر استان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، اداره کل محیط زیست استان، اداره کل بهزیستی استان، سازمان انتقال خون استان، شرکت آب و فاضلاب منطقه ای استان، اداره دامپزشکی استان، جهاد کشاورزی استان، بسیج جامعه پزشکی استان و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان را در برگزاری این مانور همراهی نمودند.