عمومی | دانشگاه علوم اسلامی رضوی

ایجاد پردیس خواهران از برنامه های اصلی دانشگاه رضوی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ، حجت الاسلام  سید حسن وحدتی شبیری بعدازظهر شنبه در نشست خبری خود که در دانشگاه  برگزار شد، ضمن تبیین برنامه های این دانشگاه در حوزه وقف، نذر و زیارت اظهار کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با برخورداری از بستر حوزوی ،دارای ظرفیت های فراونی نسبت به دانشگاه های دیگر کشور می باشد.

وی افزود: دانشجویان این دانشگاه علاوه بر مطالعه دروس تخصصی رشته خود دروس رسمی حوزوی را نیز می گذرانند و از دیگر ویژگی های دانشگاه علوم اسلامی رضوی مجاورت با بارگاه ملکوتی  امام رضا علیه السلام  می باشد که  به عنوان زمینه ایی برای استقبال دانشمندان و اندیشمندان جهت حضور در این دانشگاه موثر است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به تدوین سند چشم انداز ۱۰ ساله دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: در دوره جدید برنامه گرایی و برنامه  محوری را مد نظر داریم و به دنبال این هستیم که تمام بخش های دانشگاه با برنامه پیش بروند، از این رو سند چشم انداز ۱۰ ساله  با مشورت  و نظر متخصصان و معاونان تدوین شده است که دانشگاه براساس آن حرکت خواهد کرد.

وحدتی شبیری در خصوص ایجاد مرکز تخصصی وقف، نذر و زیارت داد تصریح کرد: دانشگاه در نظر دارد علاوه بر رشته های موجود ، مراکز تخصصی دیگری را با محوریت پژوهش، آموزش واجرا تشکیل دهد که اولین مرکز با عنوان مرکز مطالعات تخصصی وقف، نذر، زیارت و با هدف بررسی  و رفع نیازهای مراکز و سازمان هایی همچون سازمان اوقاف و آستان قدس رضوی فعالیت خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از ایجاد پردیس خواهران این دانشگاه خبرداد و ادامه داد: آذر ماه سال جاری این دانشگاه آزمون ورودی خواهران را در مقطع دکتری در سه رشته حقوق و علوم قرآن و حدیث و فلسفه و کلام اسلامی برگزار خواهد کرد که این آزمون با هددف تامین هیئت علمی های پردیس خواهران برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه پیگیر تاسیس حوزه علمیه متمایز در مجموعه آستان قدس رضوی می باشد که ورودی آن دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی دانشگاه های سراسر کشور خواهند بود.

وحدتی شبیری به فعالیت های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه اشاره و ابراز کرد: به دنبال ارتباط گیری با دانشگاه های جهان اسلام هستیم و گام هایی نیز در این زمینه برداشته شده است تا بتوانیم از ظرفیت های علمی دیگر کشورها استفاده کنیم.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پایان سخنان خود گفت: با پیشنهادهای فراوانی از کشور های مختلف در زمینه تاسیس شعبه هایی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی در کشورهای اسلامی مواجه هستیم که امیدواریم با عنایات امام رضا علیه السلام شعبه هایی از این دانشگاه در داخل و همچنین خارج کشور تاسیس کنیم.