عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

مشارکت دفتر همکاری های دانشگاه علم و صنعت ایران در همایش صنعت سیمان

مشارکت دفتر همکاری های دانشگاه علم و صنعت ایران در همایش صنعت سیمان


دفتر همکاری های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در چهارمین همایش و نمایشگاه جانبی صنعت سیمان و افق پیش رو شرکت کرد.
این همایش از ۱۳ تا ۱۵ آبان ماه جاری با موضوعات زیر در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد:

در روز اول همایش افراد مختلفی از شرکت های سیمان از جمله سیمان زابل، سیمان دهلران و سیمان مازندران از غرفه دانشگاه بازدید به عمل آوردند و مهمترین دستاورد آن مذاکره با بخش پژوهش و فناوری سیمان زابل بود که اعلام نمودند با اختصاص ۴ میلیارد تومان بودجه پژوهشی مایل به تبادل تفاهم نامه همکاری با دانشگاه می باشند. امید است در هفته های آتی این تفاهم نامه به امضا برسد.
مهمترین برنامه روز دوم همایش، نشست تخصصی «الگوهای مشارکت دانشگاه ها در توسعه صنعتی کشور» با حضور دکتر سیف مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود. در این نشست مدیران ارشد برخی از دانشگاه ها مطالبی را ایراد نمودند. آقای دکتر کثیری مدیر دفتر همکاری های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران نیز به معرفی سبد الگوهای منحصر به فرد همکاری دانشگاه با صنعت سیمان پرداخت.
سپس مهندس احسان فر مدیر عامل هلدینگ همگامان توسعه سیستان و بلوچستان، با بر شمردن برخی چالشها و مشکلات فراروی صنعت سیمان، ضمن پیشنهاد برای تشکیل کمیته ای مرکب از نخبگان دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی، دانشگاه را مهمترین مرکز برنامه ریزی و آموزش برای برون رفت از بحران موجود در صنایع کشور دانست.
مدیر عامل هلدینگ همگامان توسعه سیستان و بلوچستان صنعت سیمان را به بیماری محتضر تشبیه کرد که اگر دولت بطور آنی به فکر رفع مشکلات آن نباشد، بطور یقین شاهد نابودی این صنعت خواهیم بود.
همچنین ایشان از غرفه دانشگاه علم و صنعت ایران بازدید کرده و نسبت به همکاری ابراز علاقه و پیشنهاد برگزاری جلسه ای را مطرح کرد. در روز آخر نمایشگاه نیز جلسه هم اندیشی با مسئولین غرفه ها برگزار شد.

Sapp.ir/iust_iran