عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

جلسه مشترک کارگروه دانشگاهیان ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب...

جلسه مشترک کارگروه دانشگاهیان ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان کرمان و شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به ریاست دکتر طاهر؛ رئیس دانشگاه شهیدباهنر کرمان، با حضور اعضا کارگروه ها و جمعی از روسای دانشگاه‌های استان، دوشنبه ۲۱ آبانماه ۹۷، در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر طاهر؛ رئیس دانشگاه شهیدباهنر، بر وظایف مشترک کارگروه‌ها مبنی بر ترسیم و تدوین اهداف انقلاب اسلامی و کارنامه این نهضت شکوهمند در قالب نقاط قوت، توفیقات و فرصت‌های ایجاد شده، تولید پیام ‌‌محتوای مورد نیاز برای رسانه ها، مخاطبان، مبلغان و سخنوران، برگزاری نشست‌های تخصصی با نخبگان و صاحب نظران در حوزه تخصصی کارگروه‌ها، تعیین محور و‌ شاخص‌های تولید محصولات هنری و رسانه ای در موضوعات مربوط به کارگروه‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه؛ رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حلول ماه ربیع الاول و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و آرزوی قبولی طاعات و عزاداری ها را در ایام ماه‌های محرم و صفر کرد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، گفت: انقلاب اسلامی یک نعمت ارزشمند است که همگی باید قدر آن را بدانیم، همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند: « وَ اِذْ تَاَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَاَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ اِنَّ عَذابِی لَشَدِیدٌ» پروردگار شما که هرآینه اگر شکر کردید، من برای شما زیاد می‏کنم و هرآینه اگر کفران کردید، محققاً عذاب من شدید و سخت است.

وی با اشاره به حکمت۲۴۴ از نهج البلاغه گفت؛ امام علی علیه السلام می فرمایند: انَّ لِلّهِ فِی کُلِّ نِعْمَهٍ حَقّاً، فَمَنْ اَدَّاهُ زَادَهُ مِنَها، وَ مَنْ قَصَّرَ عَنْهُ خَاطَرَ بِزَوَالِ نِعْمَتِهِ. خداوند در هر نعمتی حقی دارد. کسی که حق آن را ادا کند، آن نعمت را بر او افزون می‌کند و کسی که در آن کوتاهی نماید آن نعمت را در خطر زوال قرار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه؛ از امام رضا (ع) نقل کردند: اَحسِنوا جِوارَ النِّعَمِ فَاِنَّها وَحشِیَّهٌ مانَات عَن قَومٍ فَعادَت اِلَیهِم.همسایگان خوبی برای نعمتهای خدایی باشید، زیرا که آنها از دست می روند و اگر از ملتی روی گرداند دیگر به سویشان باز نمی‌گردند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیان کرد با توجه به آیات و احادیثی که ذکر شد روشن است که باید قدر انقلاب اسلامی را دانست، انقلاب اسلامی یک نعمتی ارزشمند است که باید آن را به جوانان بیاموزیم که این انقلاب قبل از پیروزی چگونه بوده و در حال حاضر بعد از چهل سال به چه موفقیت‌هایی رسیده است و در کنارش مشکلات و نواقص را هم باید گفت و مسائل را به خوبی تبیین کرد.

وی گفت: رسالت ما در دانشگاه‌ها این است که در جلسات و برنامه‌های مختلف نسل جوان بعد  را از دستاوردها و پیروزی‌های انقلاب در زمینه‌های پزشکی، نظامی، ورزشی، رتبه های دانشگاهی، سیاسی، رتبه های علمی و... قبل و بعد از انقلاب را تحلیل و تبیین کنیم و به آنها بیاموزیم که در کنار هشت سال جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی به چه پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی رسیده است.

دکتر بصیری؛ دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دستور کار جلسه را بیان کرد.

شایان ذکر است، در این نشست مشترک، در خصوص زمان، مکان، سخنران و نحوه مشارکت اعضا در برگزاری همایش دانشگاهیان و بر پایی نمایشگاه جنبی، بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد نمایشگاه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار گردد.