عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان: تجهیز کلینیک سیار دندانپزشکی موجب ایجاد تحول در برنامه‌های دهان و دندان شده است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، مهندس عادل مقدس با ابراز رضایت از ارائه خدمات دندانپزشکی با حضور کلینیک سیار دندانپزشکی در تنگستان افزود: در شش‌ماهه نخست سال جاری با تلاش‌های صورت گرفته ۲ هزار و ۶۴۲ خدمت دندانپزشکی به گروه‌های هدف انجام‌شده است که این مهم تنگستان را در رتبه نخست ارائه خدمات دندان‌پزشکی در کلینیک سیار در استان قرار داده است.
وی بیان داشت: معاینه دهان و دندان، کشیدن، ترمیم، جرم‌گیری، پالپتومی، فلوراید تراپی، فیشورسیلانت و پالپ زنده از جمله خدماتی است که توسط کلینیک سیار دندانپزشکی در نقاط مختلف تنگستان صورت می‌گیرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان دسترسی اقشار مختلف مردم به خدمات و امکانات دندانپزشکی را از عوامل موثر حفظ و ارتقاء سلامت جامعه خواند و تصریح کرد: خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم برای افراد زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده و سایر گروه‌های سنی در کلینیک سیار دندانپزشکی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
مهندس مقدس یکی از اهداف نظام سلامت را ارائه آموزش‌های پیشگیرانه در راستای ارتقای شاخص سلامت و سپس درمان خواند و ادامه داد: دندان‌پزشکان و بهداشت‌کاران دهان و دندان ابتدا به مراجعان در خصوص راهکارهای پیشگیری از مشکلات دهان و دندان آموزش‌های لازم را ارائه و سپس به درمان می‌پردازند.
مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان، تعداد ۵۱۹ فیشورسیلانت، ۶۰۳ معاینه، ۱۷۴ کشیدن دندان، ۶۸۹ ترمیم، ۳۹۰ جرم‌گیری، ۲۲ پالپتومی، ۹۶ فلوراید تراپی و ۱۴۹ درمان پالپ زنده را از خدمات ارائه شده به گروه‌های هدف در ۶ ماه نخست سال جاری در کلینیک سیار دندانپزشکی ذکر کرد.
مهندس عادل مقدس ابراز امیدواری کرد با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت تداوم حضور کلینیک سیار در مناطق مختلف تنگستان، تعداد خدمات ارائه شده به مردم افزایش یابد.


انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰