عمومی | بنیاد ملی نخبگان

تنظیم فرآیند تصمیم­‌سازی­‌ تخصصی در موضوع‌­های مورد نیاز استانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای ایجاد هم‌افزایی و تعامل با دیگر دستگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور حمایت از مستعدان‌برتر، موافقت­نامه بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری و  شبکه ملی جامعه و دانشگاه، در دانشگاه شهرکرد منعقد شد.

در این نشست، مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری، گفت: یکی از قابلیت‌های مهم این بنیاد هم‌افزایی و همکاری با نهادهای علمی و پژوهشی استان است که توانسته بر همین مبنا، ۸ کارگروه براساس ظرفیت و پتانسیل بومی استان تشکیل دهد.

وی افزود: با توجه به تشکیل کارگروه‌های آب و گردشگری در بنیاد که مدت دو سال است به فعالیت مشغول بوده و از طرفی با توجه به اینکه ضرورت تشکیل کارگروه‌های مشابه در شبکه ملی جامعه و دانشگاه احساس شده است، کارگروه‌های مذکور از تاریخ امضای این موافقت‌نامه، از بنیاد به شبکه ملی جامعه و دانشگاه منتقل شده و در ذیل این شبکه فعالیت می‌کنند.

بنیادیان ادامه داد: آیین­نامه تشکیل و اداره کارگروه­های تخصصی بنیاد ملی نخبگان با هدف تنظیم فرآیندهای تصمیم­سازی­های تخصصی در موضوع­های مورد نیاز استان­ها تدوین شده است؛ بر همین مبنا، پس از آنکه کارگروه‌های تخصصی به انسجام مورد نظر رسیدند، باید به دستگاه‌های اجرایی درخواست‌کننده تحویل داده شود تا به عنوان بازوی فکری در راستای حل مشکلات جامعه حرکت کنند.

لازم به ذکر است، این موافقت نامه به منظور گسترش همکاری­های مشترک در زمینه استفاده از ظرفیت­های جامعه نخبگی و نظام دانشگاهی کشور برای بهبود و ارتقای نظام تصمیم­سازی در سطوح استانی و ملی در قالب شبکه ملی جامعه و دانشگاه منعقد شد.