عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

خلاقیت، مهم‌ترین عامل موفقیت در بازاریابی و تبلیغات

علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی در حاشیه کارگاه یکروزه ایده‌پردازی در تبلیغات که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان، کار گرافیک را مانند معما دانست که باید حل شود.

وی افزود: معمای ریاضی یک جواب دارد؛ اما دیزاین یک جواب ندارد و دیزاینر در فرآیند حل مسئله به جواب‌های گوناگونی می‌رسد.

عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درباره دیزاین توضیح داد: دیزاین به‌معنای طراحی ترجمه شده است، حال آنکه مفهوم متفاوت و وسیع‌تری را در برمی‌گیرد.

مصطفی‌زاده ابراهیمی افزود: بنا به نظر استادانی که در این حوزه مشغول به کار هستند، دیزاین به معنی ساختاردادن و یا سازمان‌دادن است. سازماندهی معنا یا منظوری خاص با در نظر گرفتن امکانات، اولویت و با کمک منطق و خلاقیت برای درک و یا مصرف مخاطب یا قشر خاص که از معنی طراحی بسیار فاصله دارد.

وی، ایده را مهم‌ترین بخش کار یک دیزاینر دانست و ادامه داد: ممکن است هنرمندی ایده‌ای داشته باشد و آن را یک جایی نگه دارد و هر وقت حالش خوب بود و دستش به کار رفت آن را به یک تابلوی نقاشی و یا یک قطعه موسیقی تبدیل کند، اما در دیزاین اینطور نیست. شما یک موضوع دارید که ایده شما باید مختص آن موضوع باشد. شما بر اساس یک موضوع، یک ایده را خلق می‌کنید و چیزی که همان موقع خلق می‌شود، تازه است.

عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تصریح کرد: برای آنکه همیشه ایده داشته باشید، فقط باید تکرار، کار مداوم و ایده‌پردازی داشته باشید؛ بنابراین خواهید دید که به‌طور ناخواسته ایده‌هایتان جدید می‌شود.

انتهای پیام/۴۰۶۲/