عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی درمانی استان مورد انتظار به‌حق مردم است/ لزوم تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت استان در کمترین زمان ممکن/ گزارش تصویری

دکتر مهرداد ستوده در نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و تعدادی از مجریان پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت استان بوشهر با تاکید بر اهمیت و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: خدمت در حوزه سلامت و درمان امر بسیار مهم و ارزشمندی است و باید بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات در این حوزه ارائه شود.
وی با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت استان در کمترین زمان ممکن افزود: تکمیل این پروژه‌ها از اولویت‌های اساسی است زیرا جزو مطالبات به‌حق عموم مردم است و مردم به‌طورجدی نسبت به حوزه درمان و سلامت حساسیت و مطالبه دارند.
معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تدوین نقشه راه عمرانی استان بوشهر در سال جاری خاطرنشان کرد: هیچ سیستمی بدون برنامه‌ریزی دقیق و مدون موفق نخواهد شد و تدوین نقشه راه در حوزه عمرانی نیز به همین دلیل انجام‌شده و بر اساس واقعیت‌های موجود کشور این نقشه راه تدوین‌شده است، بنابراین تصمیم گرفته شد با حضور در دستگاه‌های اجرایی ضمن خسته نباشید به همکاران، جلسات کنترل پروژه را در همان دستگاه برگزار و پایش کنیم.
دکتر ستوده تاکید کرد: برای تکمیل و افتتاح پروژه‌ها و با نگاه و تاکید استاندار محترم، اولویت‌سنجی کرده‌ایم و بر اساس نیاز واقعی و اساسی مردم، این اولویت‌بندی انجام‌شده است تا بتوانیم اعتماد مردم استان و حتی استان‌های هم‌جوار را به سیستم درمانی استان بوشهر به حداکثر برسانیم که الحمدالله مراکز درمانی ما صاحب توانمندی‌های خوبی نیز شده‌اند.
وی یادآور شد: هر پروژه‌ای که در استان بوشهر در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود، از تکمیل آن در موعد مقرر اطمینان داریم و هیچ پروژه‌ای بدون تامین اعتبار و بدون ضمانت اجرایی عملیات اجرایی آن نخواهد شد.
معاون عمرانی استاندار بوشهر ابراز داشت: در زمینه همکاری استانداری‌های سراسر کشور با حوزه سلامت، استانداری بوشهر از بسیاری از استان‌ها جلوتر است و این برمی‌گردد به نگاه مترقی استاندار که قابل‌تقدیر است.
دکتر ستوده با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزه سلامت نیز بیان کرد: نهایت تلاش خود را برای اینکه مطالبات پیمانکاران حوزه سلامت پرداخت شود انجام می‌دهیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته این مهم محقق شود.
معاون عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی درمانی گفت: تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی درمانی استان مورد انتظار به‌حق مردم است.

هم‌اکنون ۸۵ پروژه، باارزش ۲۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه سلامت در استان در دست اجراست


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز از اجرای هم‌زمان ۸۵ پروژه حوزه سلامت استان بوشهر خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۸۵ پروژه، باارزش ۲۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه سلامت در استان در دست اجراست که تکمیل این پروژه‌ها، تحولی اساسی در حوزه سلامت و درمان ایجاد می‌کند.
دکتر سعید کشمیری افزود: تکمیل پروژه‌های در دست اجرا در حوزه سلامت و درمان مهم‌ترین اولویت دانشگاه در حوزه عمرانی است و از مدیریت ارشد استان انتظار داریم همانند گذشته نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.
وی یادآور شد: اورژانس هسته‌ای با مساحت ۸ هزار مترمربع، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی با مساحت ۱۹ هزار مترمربع و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی برازجان از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجراست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ابراز داشت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بوشهر در جوار بیمارستان شهدای خلیج‌فارس با مساحت ۱۷ هزار مترمربع، توسعه بیمارستان اهرم از ۱۸ تختخواب به ۴۲ تختخواب، کلینیک ویژه بوشهر با مشارکت بخش خصوصی و کلینیک بیماری‌های خاص از محل اعتبارات سفر رهبری به استان نیز از دیگر پروژه‌های شاخص حوزه سلامت است.
دکتر کشمیری اضافه کرد: در نیمه دوم امسال ۴۰ پروژه باارزش ریالی ۹۴۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسند و مردم می‌توانند از این خدمات بهره ببرند.
وی گفت: از همه توان و ظرفیت موجود برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت استان بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.
در این نشست مقرر شد دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هر دو هفته یک‌بار گزارش کنترل و پیشرفت پروژه‌ها را به دفتر فنی استانداری بوشهر اعلام کند.
انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳