عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری دوره بین المللی HELP با هدف توان‌افزایی و پاسخگویی سریع در مواقع بحران با مشارکت دانشکده بهداشت

پنجمین دوره بین المللی کارگاه ( Health Emergencies in Large Populations ) HELP با مشارکت جمعیت هلال احمر ایران، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و صلیب سرخ جهانی شنبه ۱۹آبان ۹۷، با حضور دکتر اکبری ساری رئیس دانشکده بهداشت، دکتر حسن صفاریه، معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، دکتر استاد تقی زاده مدیرگروه حوداث وبلایا دانشکده بهداشت، دکتر اردلان عضو هئیت علمی دانشکده بهداشت، دکتر پل باویر و شرکت کنندگان از کشورهای مختلف در هتل بزرگ تهران شروع بکار کرد.
در این کارگاه دکتر اکبری ساری رئیس دانشکده بهداشت، درباره قدمت و سوابق علمی و پژوهشی دانشکده بهداشت و همکاری پنج ساله با این دوره سخن گفت.
در ادامه دکتر حسن صفاریه به عنوان عضو رسمی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: با تلاش مداوم برای کاهش آلام بشری می کوشیم تا در ارائه خدمات سلامت محور در جریان سوانح و حوادث موثر باشیم. به همین منظور تلاش می کنیم با استفاده از تجارب و درس های آموخته شده و به کمک اساتید مجرب، با استانداردهای لازم و چگونگی ارائه خدمات و امداد رسانی آشنا شویم.
توضیح اینکه این دوره یک کارگاه بین المللی دو هفته ای است که از چند دهه قبل توسط صلیب سرخ جهانی طراحی شده و تاکنون چهار دوره آن با کمک دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، هلال احمر و صلیب سرخ جهانی در ایران اجرا شده است و شرکت کنندگان این دوره از کشورهای مختلف در این کارگاه شرکت کرده اند.