عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان

برگزاری کارگاه نگهداشت دستگاه های بی بران B/BRAUN دیالیز در سطح استان سمنان

برگزاری کارگاه نگهداشت دستگاه های بی بران B/BRAUN دیالیز در سطح استان سمنان

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ با همکاری این دانشگاه و یکی از شرکت های تجهیزات پزشکی در حوزه دیالیز یکشنبه بیستم آبان ماه ۹۷، نخستین کارگاه نگهداشت دستگاه های B/BRAUN در بخش دیالیز مرکز آموزشیف پژوهشی و درمانی کوثر سمنان با  حضور مسئولین بخش های دیالیز به صورت استانی برگزار شد.

در این کارگاه نحوه نگهداشت این دستگاه ها، توجه به سرویس های دوره ای و به موقع دستگاه دیالیز، حمل و نقل با احتیاط  برای جلوگیری از آسیب به دستگاه، استفاده از محلول مناسب برای ضد عفونی و شستشوی دستگاه و بررسی خروجی فاضلاب جهت جلوگیری از رسوب املاح در سیستم لوله کشی دستگاه به‌صورت عملی و تئوری مورد بررسی و آموزش قرار گرفت.

احمدپناه کارشناس تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این که بخش دیالیز از بخش های پر هزینه می باشد، هدف از برگزاری این دوره را راهکاری برای پیشگیری از مسائل احتمالی و کاهش هزینه ها دانست.

شایان ذکر است: تشریح اجزای دستگاه بی بران، مزایای دستگاه، نحوه عملکرد اجمالی دستگاه، نگهداری و سرویس پیشگیرانه و آلارم ها و رفع عیب از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.