عمومی | دانشگاه کردستان

/تازه های نشر/ ادبیات انگلیسی در بستر تاریخی آن

کتاب «ادبیات انگلیسی در بستر تاریخی آن» به همت آقایان عرفان رجبی و دیاکو ابراهیمی عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، نگارش و انتشار کتاب «ادبیات انگلیسی در بستر تاریخی آن» نخست در سال ۱۹۹۹ و در دانشگاه کوبلنز – لاندائو و به عنوان بخشی از پروژه این دانشگاه زیر نظر پروفسور هایدمریسارتر و با حمایت مالی جمهوری قدرال آلمان و ایالت راینلاند- فالتس انجام رفت.
نسخه جدید (۲۰۱۳)، نسخه مصور و ویرایش شده کتابی است که در سال ۱۹۹۹ چاپ شده است. این نسخه در ژانویه سال ۲۰۱۳ با مجوز مرکز مطالعات زبان‌های خارجی دانشگاه کوبلنز – لاندائو و با حفظ تمامی حقوق و مزایا برای این دانشگاه به چاپ رسیده است.
کتاب ادبیات انگلیسی در بستر تاریخی آن با زبانی روایت‌گونه به بازگویی تاریخ ادبیات انگلیسی از آغاز آن تا اواخر قرن بیستم پرداخته است. کتاب تلاش می‌کند تا به طور مختصر، مفید و رسا خواننده را از مهم‌ترین رخدادهای ادبی و تاریخی آگاه سازد. از این رو کتاب می‌تواند برای طیف وسیعی از خوانندگان علاقمند مفید واقع شود. به علاوه نویسنده در پایان کتاب، کتاب‌شناسی مفصلی را در مورد دوره‌های مختلف ادبیات انگلیسی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد و سرانجام اینکه مترجمان کوشیده‌اند برخی از اصطلاحات، اشارات و ارجاعات درون متن را که ممکن است برای خوانندگان ناآشنا و مبهم باشند به صورت پاورقی توضیح دهند.