عمومی | دانشگاه مازندران

شانزدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، شانزدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با موضوع "برنامه درسی آموزش پیش از دبستان چالش ها و فرصت‌ها"، ۲۳ و ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۷ با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزار می‌گردد.
بر اساس این گزارش، دکتر صمد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و دبیر علمی این همایش با بیان این که آموزش در پیش از دبستان، اولین و مهمترین تجربه اجتماعی و آموزشی کودکان است، افزود: مسیر توسعه  و پیشرفت هر کشوری به میزان توجه، اهمیت و سرمایه گذاری است که در این دوره انجام می شود. تربیت و آموزش در این دوره با عواملی هم چون نشاط، پویایی، خلاقیت، تحرک و آرامش گره خورده است.
دبیرعلمی این همایش ادامه داد: ما در این همایش به دنبال آن هستیم تا ضمن آشنایی با دستاوردهای علمی مربوط به برنامه های درسی آموزش پیش از دبستان، فرصتی را فراهم نماییم تا با کمک و بهره گیری از صاحب نظران، اندیشمندان و فعالان در این عرصه، پیشنهاد و راهکارهایی نیز در زمینه ارتقای کیفیت برنامه ها و فعالیت های آموزش پیش از دبستان ارایه نماییم .
دکتر ایزدی با بیان این که این همایش، بستر مناسبی را برای انتقال دانش و تجربیات مختلف و همچنین افزایش توان علمی و مهارتی کارشناسان، مربیان، والدین و دست اندرکاران فراهم می آورد، گفت: در همین راستا محورهای اصلی این همایش حول موضوعاتی مانند: مبانی برنامه درسی پیش از دبستان، سیاست ها، چشم اندازها و اسناد مرتبط، عناصر برنامه درسی پیش از دبستان، خانواده و نقش آن در آموزش پیش از دبستان، فضای مجازی و رسانه، مهارت آموزی و مطالعات تطبیقی در برنامه درسی پیش از دبستان مشخص گردیده است.

وی افزود: این همایش با مشارکت و حمایت سازمان ها و مراکز مختلف از جمله وزارت علوم تحقیقات و فناوری، معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی کشور، سازمان سمت، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان، پایگاه استنادی  علوم جهان اسلام، دانشگاه فنی و حرفه ای، اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران، اداره کل بهزیستی استان مازندران و کانون توسعه همیاری مهدهای کودک استان مازندران یرگزار خواهد شد.
دبیر علمی همایش به مقالات ارایه شده به این همایش نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این همایش ۲۸۳ مقاله ارایه شده است که از این تعداد ۲۷۵ مقاله داوری شده اند و از بین مقاله های داوری شده، ۴۷ ارایه مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰۸ ارایه مقاله به صورت پوسترمی باشد. از بخش های دیگر همایش می توان به حضور ۶ سخنران صاحب نظر در این عرصه، ۳ پنل تخصصی و ۱۵ کارگاه آموزشی اشاره کرد.


روابط عمومی دانشگاه مازندران
امور رسانه های گروهی