عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

مراسم معارفه مدیر جدید دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه برگزار شد

مراسم معارفه مدیر جدید دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه برگزار شد


مراسم معارفه مدیر دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه و تجلیل از خدمات مدیر پیشین آن، نوزدهم آبانماه ۱۳۹۷ برگزار شد.
در این مراسم، که با حضور دکتر ذاکری (رییس دانشگاه)، دکتر صدر (مشاور عالی رییس و مدیر کل دفتر ریاست دانشگاه)، دکتر سیدین (معاون اداری- مالی و مدیریت منابع)، دکتر شاه حسینی (معاون بین الملل)، دکتر محمدی (معاون پژوهش و فناوری)، دکتر اکبری (معاون دانشجویی)، دکتر یقینی (رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه)، دکتر دکامین (مدیر روابط عمومی) و کارکنان دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و در محل سالن اجتماعات حوزه ریاست برگزار شد، دکتر نوروزمحمد نوری (عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه)،  به عنوان مدیر جدید دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، معرفی و با اهدای لوح و هدایایی از خدمات دکتر سرپولکی (مدیر سابق این دفتر) تقدیر شد.
در این مراسم ابتدا دکتر ذاکری (رییس دانشگاه)، با تبریک حلول ماه ربیع الاول، ضمن تقدیر از خدمات دکتر سرپولکی در دوران تصدی مدیریت دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، گفت: دکتر سرپولکی از دوران ریاست قبلی دانشگاه درخواست داشتند از ادامه این مسئولیت معاف شوند تا به امور پژوهشی خود بپردازند. علیرغم این موضوع، در جلسه اردیبهشت ماه از ایشان درخواست کردیم مدتی دیگر در این سمت باقی بمانند تا تغییراتی که در سیستم ایجاد کرده اند را پیگیری کنند و در نهایت، مباحثی که اخیرا داشتیم منجر به این شد که ایشان به امور پژوهشی خود بپردازند. رییس دانشگاه افزود: دکتر نوری نیز از سابقه بسیار خوب آموزشی و پژوهشی و سوابق وظایف ستادی و صف، برخوردار است و امیدواریم در دوران مدیریت ایشان نیز در ادامه روند قبل، شاهد تحولات جدی در این حوزه باشیم.


دکتر ذاکری سپس با تاکید بر اهمیت فعالیت های دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت به عنوان بازوی توانمند نظارتی دانشگاه گفت: دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، مسئولیت مهمی بر عهده دارد و باید تغییراتی در فرآیند آن ایجاد شده و سیستمی حاکم شود که نه تنها فعالیت های ستادی و دانشکده ها را پایش کند بلکه بتواند ارزیابی فردی عملکرد مدیران و مسئولان را - خصوصا در جاهایی مثل دانشکده ها که انتخاباتی است- انجام دهد و امتیاز عملکرد افراد را ارایه دهد تا در دوره های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر ذاکری با اشاره به رقابت بین دانشگاهها و انتخاب دانشگاه علم و صنعت ایران از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر کشور و دانشگاه مستعد قرار گرفتن در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا، تصریح کرد: ارزیابی های دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت می تواند واحدهایی که فعالیت آنها در راستای برنامه راهبردی دانشگاه نیست و یا هدف گذاری خوبی نداشته اند را به موقع تشخیص و هشدار دهد تا برنامه ها در چارچوب های تدوین شده اجرا شوند و اینها مقدمه ای برای رشد کمی و کیفی دانشگاهمان است.
رییس دانشگاه با تاکید بر تعامل افراد و واحدها در ساختار جدید دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه گفت: برای اثربخشی تحلیل ها امیدوارم در جلسات هیات رییسه و بنابر مورد، جلسات شورای دانشکده ها، نتایج پایشها، تحلیلها و گزارشهای این دفتر مطرح شود.
وی در پایان بار دیگر از زحمات دکتر سرپولکی در چند سال گذشته تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد دانشگاه در آینده نیز از خدمات ایشان در مسئولیت های اجرایی بهره مند باشد و نیز با درایت و مدیریت دکتر نوری و پشتکار همه همکاران این دفتر، هم حوزه ارزیابی کیفیت تکمیل شود و هم گامهایی که برای پایش آن لازم است، برداشته شود تا آثار خوب آن را در دو سال آینده شاهد باشیم.

سپس دکتر صدر (مشاور عالی رییس و مدیر کل دفتر ریاست دانشگاه)، جلسه تودیع و معارفه را فرصتی برای تشکر از هر دو عزیز دانست و از دکتر سرپولکی برای زحمات چند ساله ایشان و از دکتر نوری برای قبول زحمت و مسئولیت تشکر کرد.
در ادامه این مراسم، دکتر سرپولکی (مدیر سابق دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه)، با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، گزارش کوتاهی از اهم اقدامات انجام شده در طول حدود سه سال و نیم ریاست خود در این دفتر ارایه کرد. وی گفت وضعیت و جایگاه این دفتر مطابق آیین نامه وزارت، تغییرات بسیاری داشته است. وی همچنین گفت علیرغم همه تغییرات خوبی که در روند فعالیت این دفتر روی داد و برقراری ارتباط خوب دفتر با حوزه ها برای دریافت گزارش، سیستم برگشت در چرخه «نظارت- اجرا- بازخورد» هنوز ضعف دارد و باید قابلیت پیگیری وجود داشته باشد.
مدیر سابق دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، در خاتمه از همه همکاران خود در این دفتر و از ریاست دانشگاه تشکر کرده و اظهار امیدواری نمود عملکرد این دفتر با حضور دکتر نوری به بهترین شکل ادامه یابد.


سپس دکتر نوری (مدیر دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه)، جایگاه دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه را کمک به فرآیند تصمیم سازی در دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دفتر نقش رصد کردن فعالیتها در سامانه ای بزرگ را انجام و بعد بازخوردها را ارایه می دهد که بر اساس آن تصمیم سازی صورت می پذیرد. وی تاکید کرد: این دفتر می تواند دو جایگاه داشته باشد؛ یکی حداقلی و فرمالیته و دوم، جایگاه واقعی که به نظر می رسد نوع دوم با تفکر نظام منددانشگاه موضوعیت دارد.
دکتر نوری با بیان این مطلب که فرآیند، نیازمند داده های خام است که پردازش شود و حاصلش داده های دیگر و ارایه شاخص هایی شود که تاثیرگذار بر فرآیند های دیگر باشد، آرزو کرد با استفاده از تجربیات دکتر سرپولکی و کمک همه همکاران خود در این دفتر، روند موفقیت آمیز فعالیت های آن تداوم یابد.
در ادامه جلسه، دکتر سیدین (معاون اداری- مالی و مدیریت منابع دانشگاه)، ضمن تشکر از خدمات دکتر سرپولکی گفت: به نظرم دوره مدیریت دکتر سرپولکی یکی از بهترین دوره های دفتر نظارت بود که هم جایگاه این دفتر ارتقا یافت و هم حیطه نظارتی آن گسترش پیدا کرد و ایشان با خوشفکری این مسیر را به پیش بردند. وی گفت: به سهم خودم از دکتر نوری نیز تشکر می کنم و فکر می کنم با خصوصیت ویژه ای که دارند و تفکر سیستماتیک خود، بهترین گزینه برای ادامه مسیری است که دکتر سرپولکی بنیان گذاشتند.

معاون اداری- مالی و مدیریت منابع دانشگاه، همچنین با تاکید بر لزوم توامان کار مطالعاتی- اجرایی، گفت: جایگاه تحلیل در گزارش های ما خالی است و تحلیل جامعی باید انجام شود که چرایی اتفاقی که افتاده مشخص شود و بر مبنای تحلیل خوب، تصمیم سازی انجام گیرد.
اهدای لوح و هدایای ریاست دانشگاه و همکاران دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت به دکتر سرپولکی و اهدای رسمی حکم انتصاب دکتر نوری به سمت مدیر دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از سوی ریاست دانشگاه، پایان بخش این مراسم بود .

آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran