عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر

۱۳ آبان

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سیزدهم آبان، مناسبتی ارزشمند است که در تقویم انقلاب اسلامی از جایگاه ارزشمندی برخوردار بوده است و هر ساله ایرانیان ندای آزادگی خود را در این روز به گوش جهانیان می رسانند.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، به شهادت رساندن تعدای از دانش‌آموزان در دانشگاه تهران توسط رژیم ستمشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، سه مناسبت تاریخی مهم است که سیزدهم آبان را به نحو عمیقی در تاریخ این مرز و بوم، جاویدان ساخته است.

در این روز بزرگ که نمودی روشن از استقامت، ایستادگی و آزادی ملت ایران است، ملت شریف ایران با حضور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، استقلال خود را از قدرت های دنیا، غرا و کوبنده سر می دهند.

در این روز جوانان غیرتمند ایرانی، اثبات کردند که حضور آنان در هر حرکت ملی، موثر بوده و این امر موجب تقویت جوهره اعتماد به نفس جوانان و زمینه ساز حضور آنان در دیگر برهه های اثرگذار تاریخ، همچون سال های جنگ تحمیلی شد که خود نمودی گویا از تلاش برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

در این روز، دانش آموزان، دانشجویان و جوانان، میعادی دوباره با شهیدان دانش آموز داشته و همدوش و همراه یکدیگر، یوم الله ۱۳ آبان را گرامی می دارند.

به ویژه که امروز، آزادگی و استقلال میهن، چهره ای دیگر به خود گرفته و در تلاش و پشتکار جوانان ما برای پیشرفت و دستیابی به دانش های روز دنیا و پیشتازی در عرصه های علم و فناوری نهفته است که امید است این انگیزه در دل و جان جوانانمان تقویت گردد.

دانشگاهیان علوم پزشکی ایرانشهر نیز همچون گذشته، همگام با اقشار مختلف جامعه، در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان حضوری گسترده خواهند داشت و با آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تجدید میثاق می کنند.

دکترمحمدمهران امینی فرد/رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر