عمومی | شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی

گسترش تعاملات علمی و دانشگاهی در حوزه نقشه‌برداری مغز

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی این تفاهم‌نامه طرفین برای فراهم آوردن امکانات برای انجام پایان‌نامه دانشجویان در زمینه‌های مرتبط، صدور مجوز اخلاق برای کلیه پروژه‌های ارجاعی از دانشگاه‌های شیراز توسط این دانشگاه‌ها، شرایط لازم برای استفاده دانشجویان و محققان دانشگاه از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه در چهارچوب تعرفه‌های مصوب، مشاوره علمی و تخصصی در آزمایشگاه در زمینه‌های پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط، در اولویت قرار دادن دانشجویان و محققین این سه دانشگاه در انجام پروژه‌ها در آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز به توافق رسیدند.

همچنین در جهت تحقق اهداف و تسریع در تصمیم‌گیری‌ها تشکیل یک کارگروه مشترک بین آزمایشگاه و این دانشگاه‌ها مورد تصویب قرار گرفت. این تفاهم‌نامه به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت که دانشجویان و محققان دانشگاه‌های استان فارس می‌توانند از امکانات آزمایشگاه در انجام پروژه‌های تحقیقاتی بر اساس مفاد آن استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه با حضور محمدرضا آی رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و حسین قدیری معاون آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و همچنین پیمان ستود و محمدمهدی عارفی نمایندگان دانشگاه شیراز، کامران کاظمی، محمدصادق هل‌فروش و حبیب‌اله دانیالی نمایندگان دانشگاه صنعتی شیراز، یونس قاسمی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سینا صالحی و محمد نامی به‌عنوان نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین مجید رضا فرخی رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز به امضاء رسید.


آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.

این آزمایشگاه عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‎های راهبردی است که اطلاعات آن در صفحه اختصاصی آزمایشگاه در دسترس علاقمندان قرار دارد.