عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

استقرار پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در ۲۸ نقطه اطراف حرم مطهر رضوی

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دومین روز از سفرش به مشهد مقدس روند ارائه خدمات به زائران بارگاه منور رضوی را در این شهر مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

به گزارش وب دا، دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از دارالشفای حرم امام رضا(ع) و پایگاه های اورژانس اطراف حرم رضوی بازدید کرد و در میان جمع عظیم عزاداران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)  که با پای پیاده عازم حرم مطهر بودند نیز حضور یافت

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این بازدید در گفتگو با وب دا اظهار کرد: اورژانس ۱۱۵ خراسان رضوی متشکل از شش دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، گناباد در روزهای پایانی ماه صفر با تمامی امکانات به زائران خدمات ارائه دادند .

دکتر وفایی نژاد خاطر نشان کرد: در این مدت ۲۱۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای و شهری به همراه ۲۴۴ آمبولانس ، ۴ بالگرد، ۵ اتوبوس آمبولانس و ۳ موتورآمبولانس به زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) خدمات ارائه دادند.

وی افزود: پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در اطراف حرم رضوی با همکاری دارالشفای حضرت رضا(ع) و پدافند غیر عامل آستان قدس رضوی نیز در این ایام در ۲۸ نقطه در ۴ محور حرم رضوی با استقرار ۲۸ دستگاه آمبولانس، ۳ موتور و یک اتوبوس آمبولانس نسبت به ارائه خدمات فوریت های پزشکی پرداختند.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین با حضور در بسیج جامعه پزشکی ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در ارائه خدمات به زائران، اظهار کرد: تیم های بهداشتی و درمانی به صورت شبانه روزی در محل های اسکان زائران، مراکز درمانی و بهداشتی آماده خدمات رسانی به زائران است.

رییس بسیچ جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در دهه پایانی ماه صفر ۳۳ مرکز بهداشت و درمان در سطح شهر و ورودی‌های مشهد برای خدمت رسانی به زائران پیاده برپا شده است.

دکتر هادی جلالی با بیان اینکه عمده زائرین پیاده در مدارس و حسینیه‌ها مستقر می‌شوند، خاطر نشان کرد: تامین کامل دارو، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی این ۳۳ مرکز بهداشتی بر عهده ستاد هماهنگی سلامت مستقر در سازمان بسیج جامعه پزشکی است.

وی گفت: ستاد هماهنگی سلامت زائرین پیاده متشکل از سازمان بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان نظام پرستاری مشهد ، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، مدیریت تامین اجتماعی خراسان رضوی ، بهداری شهرداری مشهد است.

{jcomments on}