عمومی | پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری

انتشار دستنامه راهنمای کاشت، داشت، برداشت و عرضه مرکبات در پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری

انتشار دستنامه راهنمای کاشت، داشت، برداشت و عرضه مرکبات در پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری

به همت اعضای هیات علمی موسسه تحقیقات علوم باغبانی، پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری دستنامه راهنمای کاشت، داشت، برداشت و عرضه مرکبات منشر شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، دستنامه راهنمای کاشت، داشت، برداشت و عرضه مرکبات در پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری منتشر شد. ای دستنامه با مشارکت اعضای هیات علمی پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری و حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد. این مجموعه که بالغ بر ۴۰۴ صفحه می باشد،  در سال ۹۶ در مرکز اسناد اطلاعات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ثبت و در سال ۹۷ چاپ شده است.

لازم بذکر است این دستنامه نوشته دکتر هرمز عبادی، دکتر اسماعیل غلامیان، دکتر جواد فتاحی مقدم، دکتر بهروز گلعین، دکتر مرتضی گل محمدی و مهندس بیژن مرادی از اعضای هیات علمی پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری می‌باشد.

در قسمتی از این دستنامه آمده است، منشا مرکبات کشورهای جنوب شرقی آسیا شامل مالزی، اندونزی و فیلیپین و موطن اصلی آن شمال شرقی هند و شمال برمه عنوان شده است. در بیان منشا مرکبات باید گفت که اگر خطی فرضی را از جنوب شرقی آسیا تا شمال شرقی این قاره درنظر بگیریم، منشا انواع نارنگی در قسمت شمالی و خاستگاه گونه های ترش و شیرین، انواع لایم و لمون، بالنگ و دارابی نیز در بخش جنوبی این خط قرار می گیرد.

دانلود دستنامه