عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

موافقت با ایجاد «مرکز پژوهشی زیست‌ فناوری گیاهان دارویی» در دانشگاه محقق اردبیلی

رییس دانشگاه محقق اردبیلی از صدور موافقت اصولی با ایجاد مرکز پژوهشی زیست ‌فناوری گیاهان دارویی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی با اعلام این خبر افزود: شورای گسترش و برنامه ­‌ریزی آموزش عالی در جلسه مورخه ۴/۶/۱۳۹۷ با ایجاد «مرکز پژوهشی زیست ‌فناوری گیاهان دارویی» شامل دو گروه پژوهشی «اهلی سازی و فرآوری گیاهان دارویی» و «زیست‌ فناوری گیاهان دارویی» در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.
وی به ظرفیت های بالقوه استان در حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: فراهم کردن زیرساخت های کاشت، برداشت و فرآوری این گیاهان با توجه به بازار منطقه ­ای، ملی و بین المللی امری مهم و موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حبیبی با اشاره به وجود رشته ­های تحصیلی و تجهیزات متعدد مرتبط با بحث گیاهان دارویی در دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: نقش پژوهش های دانشگاهی در خصوص اصلاح و بهبود گیاهان دارویی و کاربرد فرآورده های آنها در زمینه های مختلف پزشکی، صنعت و کشاورزی ارگانیک باید مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر موافقت با ایجاد مراکز پژوهشی نوع سوم (تقاضا محور) تصریح کرد: تلاش برای دریافت طرح های کلان کاربردی برای موفقیت این مرکز پژوهشی ضروری است.
وی راه اندازی این مرکز را گامی مهم در راستای تحقق اهداف دانشگاه جامعه محور برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با تلاش محققان و پژوهشگران، این مرکز در آینده نزدیک دستاوردهای علمی و عملی ملموسی را به جامعه ارایه کند.
حبیبی با بیان اینکه برای اولین بار است که با ایجاد یک مرکز پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی موافقت می شود؛ اضافه کرد: این موافقت نامه طی نامه شماره ۱۹۷۰۷۷ مورخ ۱۴/۸/۱۳۹۷ با امضای دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری و رئیس کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی به دانشگاه محقق اردبیلی اعلام شده است.