عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

شکاف علمی ایران و اروپا با تغییر برخی از رویکردها قابل رفع است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه:
نشست علمی پژوهشی تاریخ شفاهی انقلاب با موضوع انقلاب اسلامی و توسعه دانشگاه ها با حضور پژوهشگران و صاحب نظران از دانشگاه های سراسر استان چهارمحال و بختیاری و به همت دفتر استانی پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب، صبح امروز در سالن جلسات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.
عضو هیات علمی گروه کشاورزی دانشگاه شهرکرد در این نشست علمی ضمن برشمردن برخی از جهش ها و شاخص های در خور تقدیر توسعه کمی دانشگاه ها در بعد از انقلاب اسلامی از جمله تعداد دانشگاه ها، اعضای هیات علمی، دانشجویان، فارغ التحصیلان، رشد علمی و برخی از فناوری ها، توجه بیشتر بر توسعه کیفی دانشگاه ها را لازمه دست یابی به جایگاه مطلوب تر دانست.
دکتر شهرام محمدی گفت: برخی از راهکارهای توسعه کیفی، دوری از تحقیقات فانتزی و سیاست زدگی دانشگاه ها و همچنین دوری از رویکرد کمی گرایی در دانشگاه ها و فعال سازی دیپلماسی علمی است.
وی افزود: رویکرد توسعه کمی بیش از اندازه دانشگاه ها معلول تقاضای زیاد جامعه به تحصیلات عالی است و همین موضوع مسئولین را ناگزیر به پذیرش این رویکرد ساخته است.
استاد تمام دانشگاه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود که مبتنی بر مشاهدات عینی و حاصل سفرهای مطالعاتی شان به برخی از کشورهای خارجی بوده است، اظهار داشت: شکاف و فاصله علمی ایران و اروپا در صورت تغییر برخی از روش ها و رویکردها در خصوص دانشگاه ها، قابل رفع است.
دکتر نادر پورارشد مسئول دفتر استانی پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب هم در این جلسه ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان به جهت پذیرش دعوت پژوهشکده و اهتمام آنها برای ادای دین به گفتمان انقلاب اسلامی و قدردانی از رییس و معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برای همکاری در برگزاری این نشست بر آمادگی دفتر استانی در ایجاد فرصت گفتگوی عالمانه در قالب نشست، کرسی نقد و نظر و مناظره تاکید کرد و این نوع جلسات را در تعامل و تبادل اندیشه ها  و رهنمونی آنها به رفع نیازهای جامعه موثر دانست.
در پایان این نشست علمی، تعدادی از حاضرین پیرامون دیدگاه های مطرح شده به اظهار نظر پرداختند.