عمومی | انجمن علوم و فناوری چاپ ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری انجمن علمی فناوری چاپ ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر

در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری انجمن علمی فناوری چاپ ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح شد:
انستیتو تخصصی چاپ راه اندازی و شرکت های دانش بنیان در این حوزه حمایت خواهند شد
دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی امضاء کردند.
به گزارش روایط عمومی انجمن علمی فناوری چاپ ایران تاسیس و راه اندازی انستیتو چاپ ایران در دانشگاه امیرکبیر، توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه چاپ و استقرار آن ها در مرکز رشد فناوری دانشگاه امیرکبیر با همکاری انجمن چاپ، همکاری در زمینه بومی سازی این صنعت “های تکنولوژی ” توسعه سیستم های مدیریت و فرایند برندسازی و تدوین سند جامع چاپ براساس نقشه جامعه علمی کشور و ایجاد رشته های فنی و مهندسی با گرایش چاپ از محور های اساسی همکاری دانشگاه امیرکبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران است.
دکتر مرتضی ابراهیمی معاون پژوهشی دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیربا اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین یک دانشگاه مادر مثل امیرکبیر و یک تشکل علمی فعال در عرصه صنعت چاپ یک گام مهم برای توسعه صنعت چاپ در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین کارآفرینی است.
دکتر ابراهیمی از توجه دانشگاه امیرکبیر به مقوله دانشگاه نسل سوم و کارآفرین خبر داد و اظهار داشت: خوشحالیم که تشکل ها و بخش خصوصی در کنار دانشگاه برای توسعه کشور و ارتباط دانشگاه و صنعت نهایت همت خود را بکار گرفتند.
مهندس محمد بیطرفان، رییس انجمن علمی فناوری چاپ با اشاره به امضای این تفاهم نامه ان را گامی ارزشمند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتباط یک دانشگاه صنعتی طراز اول و مطرح جهانی با صنعت راهبردی چاپ عنوان کرد و اظهار داشت: صنعت چاپ یکی از صنایع مهم دنیاست و باید علوم و فناوری این صنعت با همکاری دانشگاهها و بخش صنعت در کشور بومی شود.
وی راه اندازی انستیتو تخصصی چاپ را یکی از اهداف بلند انجمن در همکاری با دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد و گفت: این انستیتو زمینه ساز تربیت سرمایه های انسانی ارزشمندی خواهد شد که جهش علمی و مدیریتی را رقم خواهد زد و قادر خواهد بود بسیاری از خلاهای موجود در این صنعت را برطرف و کشورمان را با سرعت تحولات تکنولوژیکی در این صنعت همراه نماید.
وی یکی از برکات این تفاهم نامه را همکاری دو طرف برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در صنعت چاپ و ورود فارغ التحصیلان به این بخش اشتغالزا عنوان کرد و در عین حال یادآور شد: با وجود همه ظرفیت ها و توانمندی های صنعت چاپ کشورمان و علیرغم توجه جهانی به این صنعت راهبردی، دانشگاه ها، متولیان و ذینفعان این صنعت طی دهه های گذشته بطور کامل از توسعه همه جانبه این صنعت علی الخصوص علمی، آموزشی و پژوهشی بطور کامل غافل هستند.
غلامرضا شجاع نماینده تشکل های صنعت چاپ کشور و مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران با اشاره به اینکه امضای این تفاهم نامه یک حرکت میمون برای بدنه صنعت چاپ و مسیر ورود دانش و فناوری به بخش صنعت چاپ است گفت: صنعت چاپ نیازمند همکاری های بیشتر دانشگاه و صنعت و حمایت همه جانبه دست اندرکاران این صنعت است.
دکتر سعید پورمهدیان عضو هیات علمی دانشگاه و نایب رییس انجمن نیز بر عدم حضور صنعت چاپ در اسناد بالادستی اشاره و بر ضرورت برداشتن گامهای عملی در این راستا تاکید نمود.
مهندس سید بدرالدین احمدی عضو هیات مدیره انجمن علمی فناوری چاپ ایران و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر بهنام زنگی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و جمعی از کارشناسان و علاقمندان به صنعت چاپ از حاضران مراسم این تفاهم نامه و از سخنرانان دیگر این برنامه بودند.