عمومی | مجتمع آموزش عالی گناباد

مسابقات تکواندو دانشجویان دختر دانشگاه‎های منطقه 9 به میزبانی مجتمع آموزش عالی گناباد برگزار شد.

در این مسابقات که روز چهارشنبه 1396/12/9 برگزار شد 8 دانشگاه از منطقه 9 کشور در قالب چند تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند که با قهرمانی تیم دانشگاه فردوسی مشهد این مسابقات به کار خود خاتمه داد.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات پس از وزن کشی و رژه دانشجویان و معرفی دانشگاه های شرکت کننده، دکتر نجاری ضمن خیر مقدم به حاضرین در سالن ورزشی گفت از حضور دانشجویان در مجتمع آموزش عالی گناباد بسیار خرسندیم. ایشان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی ورزشکاران در عرصه های مختلف زندگی فرمود که دانشگاه ها باید به سمت پرورش دانشجویان با نشاط حرکت کنند زیرا که دانشجوی افسرده در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و مسیر شادابی و نشاط دانشجویان از حوزه ورزش می گذرد و بر ما تکلیف است که هم اوقات فراغت دانشجویان به ورزش سپری گردد و هم در بخش حرفه ای امکانات پرورش استعداد های آن ها فراهم گردد زیرا که بهترین ها همیشه از بدنه ورزش به دانشجو منتقل می شود.

دکتر نجاری ادامه داد، امروز ورزش مورد  اقبال مسوولین است و دانشجویان بایستی که از این فرصت ها استفاده نمایند. ایشان اهمیت ورزش را هم وزن با مساله آموزش و پژوهش در دانشگاه ها دانستند.

رییس مجتمع آموزش عالی گناباد بیان کرد در سال 94 تنها 25 درصد از فضای این مجتمع تحت پوشش ورزش قرار می گرفت اما اکنون بیش از 80 درصد تحت پوشش است. کشتی، فوتبال، فوتسال، والیبال از جمله ورزش هایی است که این مجتمع رشد بسیار خوبی را داشته و در سال آینده در ورزش شنا به صورت تخصصی ورود خواهد شد.

وی ادامه داد شرایطی برای دانشجویان فراهم شده است تا 60 ساعت استفاده از سالن ورزشی در هفته برای دانشجویان امکان پذیر شود. شرکت 3 دوره در المپیاد دانشجویی کشوری و 4 دوره منطقه ای در رشته های مختلف بخش کوچکی از فعالیت های این مجتمع است.

دکتر نجاری گریزی به سفر مدیران تربیت بدنی منطقه 9 به این دانشگاه در سال گذشته زد و همچنین گفت در تلاشیم تا سالن ورزشی چند منظوره قبل از سال جدید افتتاح گردد.

ایشان در پایان از حضور دانشجویان در دانشگاه گناباد، اداره ورزش و جوانان و همچنین رییس هیات تکواندو بابت همکاری در برگزاری این مسابقات تشکر کردند.

در ادامه سرکار خانم برک پور نایب رییس هیات تکواندو استان نیز از برگزاری این مسابقات در شهرستان گناباد تشکر کرد و گفت امیدواریم تا شاهد مسابقاتی بسیار عالی به میزبانی گناباد باشیم.

دکتر نبی پور نیز ضمن تشکر از تلاش دانشگاه در برگزاری این مسابقات گفت: امیدواریم تا گناباد بتواند میزبان خوبی برای شما دانشجویان باشد.

فرماندار گناباد، ورزش های رزمی را باعث سلامت روان دانست و گفت بایستی شاهد برگزاری سایر مسابقات نیز در این شهرستان باشیم.

ایشان ضمن معرفی گناباد از دانشجویا خواستند تا ازقنان قصبه به عنوان اولین اثر جهانی ثبت شده در خراسان رضوی  بازدید نمایند و در سفر بعدی به این شهرستان همراه با خانواده های خود باشند.

مسابقات از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 9 اسفند آغاز شد. در این مسابقات دانشگاه بیرجند، بین المللی امام رضا(ع)، حکیم سبزواری، سمنان، فردوسی مشهد، صنعتی شاهرود و مجتمع آموزش عالی گناباد پس از انجام قرعه کشی به رقابت پرداختند که در پایان دانشگاه فردوسی مشهد قهرمان این مسابقات شد.

کاپ اخلاق این دوره از مسابقات نیز به مجتمع آموزش عالی گناباد تعلق گرفت. در پایان مراسم از داوران، ناظرمسابقات و سرپرست فنی مسابقات سرکار خانم برک پور تقدیر شد.