عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

مراکز دانشگاه آزاد در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

رئیس دنشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان محرومیت‌زدایی در این دیار را در گرو توسعه فرهنگی بیان کرد و گفت: مراکز آموزشی در مناطق محروم استان دایر شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، سلطانعلی میر ظهر امروز در پنجمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل‌سنت که با حضور شخصیت‌های برجسته داخلی و خارجی اهل‌سنت در چابهار برگزر شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان ماموریت ویژه‌ای در این استان دارد، معتقدیم توسعه و محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان در گرو توسعه فکری و فرهنگی است .

وی افزود: در راستای ماموریت دانشگاه آزاد مراکز آموزشی دانشگاه در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان و به‌ویژه نقاط محروم بلوچستان همچون میرجاوه، کنارک و دلگان توسعه پیدا کرده و تاسیس شده است .

رئیس دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی‌ از اهداف اصلی ما برای توسعه فکری و فرهنگی، برگزاری همایش‌هایی با محوریت اهل‌سنت است؛ بر همین مبنا امسال برای پنجمین سال پیاپی همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشور از دیدگاه اهل‌سنت را برای نخستین بار به‌صورت بین‌المللی برگزار کردیم و از حدود ۶ ماه پیش مقدمات همایش را آماده کردیم .

وی با تشکر از حضور میهمانان بین‌المللی کشورهای پاکستان و عمان در این همایش، تاکید کرد: میهمان ویژه این مراسم مولانا شیخ هیثم بن داد کریم بن شمبیه البلوشی از متفکران و نخبگان فقه اهل‌سنت کشور عمان و حضور چنین میهمانی نشان‌دهنده جایگاه ویژه قیام عاشورا نزد اهل‌سنت است .

میر گفت: تا پایان سال همایش استانی وحدت نیز به‌میزبانی و حمایت دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان با حضور شخصیت‌های برجسته اهل‌سنت برگزار خواهد شد که در سال‌های آینده به‌سمت ملی و بین‌المللی شدن همچون این همایش پیش خواهد رفت .