عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

طبق باور اهل‌سنت، امام حسین(ع)متعلق به همه مسلمانان است

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: عاشورا از دل اسلام سرچشمه گرفته و باور اهل‌سنت بر این است که امام حسین(ع) به تمامی مسلمانان جهان تعلق دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در پنجمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل‌سنت که در سالن اجتماعات منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار کرد: عاشورا بر محور شهادت است و اربعین بر محور زیارت قرار داده می‌شود، بنابراین در اربعین حسینی مشاهده می‌شود که چگونه مسلمانان جهان در کنار هم به زیارت این امام بزرگ می‌شتابند .

امام‌جمعه زاهدان با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی امروز بیش از هر زمان دیگری مستحکم‌تر شده، افزود: همایش قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل‌سنت به دنیا نشان می‌دهد مشترکات دینی مذاهب بین مسلمانان وجود دارد .

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: امام حسین(ع) برای جلوگیری از ظلم و جور حاکمان زمان خودش قیام کرد نه به‌خاطر دنیاطلبی، بلکه برای اینکه به دنیا بفهماند برای مبارزه با ظالمان همواره باید با موضع قدرتمند وارد شد .

وی با اشاره به فرمایش حضرت رسول(ص) در خصوص محبت امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: طبق روایات مشترک شیعه و سنی، حضرت رسول(ص) محبت امام حسین(ع) را برای اهل بهشت دانست و هر کس که این امام بزرگ را دوست نداشته باشد از دشمنان است .

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: عاشورا از دل اسلام سرچشمه گرفته و باور اهل‌سنت بر این است که امام حسین(ع) به تمامی مسلمانان جهان تعلق دارد و فقط برای مذهب خاصی نیست .