عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: افزایش سواد سلامت کارکنان، سبب ایجاد محیط کاری سالم خواهد شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس حسن فخرایی در نشست هم‌اندیشی خود مراقبتی سازمانی در سازمان هلال‌احمر شهرستان بوشهر افزود: حیطه‌های خود مراقبتی شامل ارتقای سلامت، اصلاح سبک زندگی، پیشگیری از بیماری، خودارزیابی، حفظ سلامت و مشارکت در درمان و توان‌بخشی است.
وی تصریح کرد: "خود مراقبتی " اعمالی اکتسابی، آگاهانه و هدف‌دار است که افراد برای ارتقای سلامت با همه رویکرد فردی، اجتماعی و سازمانی انجام می‌دهند.
مهندس حسن فخرایی گفت: اجرای این برنامه باعث افزایش و ارتقاء سلامت در محل کار، خلق محیط فیزیکی و فرهنگ حمایتی و تشویق به شیوه زندگی سالم با همکاری کارکنان را در پی خواهد داشت.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: اجرای این برنامه در ادارات علاوه برافزایش سواد سلامت کارکنان، سبب ایجاد محیط کار سالم و اتخاذ شیوه زندگی سالم‌تر می‌شود که با این مهم از بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی در محیط کار کاسته خواهد شد و کارمندان زندگی سالم‌تری را تجربه می‌کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا نشست هم‌اندیشی خود مراقبتی سازمانی در سازمان هلال‌احمر شهرستان بوشهر باهدف افزایش و ارتقای سلامت در محیط کار با رویکرد بهره‌وری سازمانی تشکیل گردید.

انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰