عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان

کارگاه آموزشی "آشنایی با کمک های اولیه در زمان بروز سکته های قلبی و مغزی" در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان

کارگاه آموزشی "آشنایی با کمک های اولیه در زمان بروز سکته های قلبی و مغزی" در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ، به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان و به مناسبت بزرگداشت روزجهانی قلب؛ کارگاه آموزشی با عنوان "آشنایی با کمک های اولیه در زمان بروز سکته های قلبی و مغزی" در سالن آموزش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان برگزار گردید.

در ابتدای این کارگاه دکتر شنایی درخصوص انواع بیماری های قلبی عروقی و راه های پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مطالبی بیان و در ادامه درخصوص "اقداماتی که هر فرد  می تواند در زمان بروز حمله های قلبی و سکته های قلبی و مغزی انجام دهد" بصورت کاربردی ارائه نمود.

درحاشیه این کارگاه که با استقبال با شکوه مدعوین برگزار گردید شرکت کنندگان با توجه به شعار روز جهانی قلب " یک قول ساده برای سلامت قلب من، قلب تو  قلب همه ی ما " همگی قول دادند برای حفظ سلامت قلب خود یک گام بردارند.

دربانی کارشناس بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان گفت: هر سال  ۱۷.۵ میلیون نفر به علت بیماری قلبی عروقی، از جمله بیماری قلبی و سکته مغزی فوت می کنند، امروزه این بیماری اولین علت مرگ در دنیا است و انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ به ۲۳ میلیون نفر برسد.

وی افزود: اما لزومی ندارد وضعیت فعلی به همین منوال ادامه یابد. با ایجاد چند تغییر کوچک در زندگی، همه ما  می توانیم به مدت طولانی تر، بهتر، با قلب سالم تر زندگی کنیم. روز جهانی قلب، فرصتی برای همه ماست که یک قول بدهیم .... قول بدهیم که غذاهای سالم تر بپزیم و مصرف کنیم، فعالیت و تمرینات بیشتری انجام دهیم و کودکان خود را تشویق کنیم که فعال تر باشیم، به دخانیات نه بگوییم و به کسانی که دوستشان داریم برای ترک دخانیات کمک کنیم.

پیامهای روز جهانی قلب۱۳۹۷

·         قول دهید :سالم بخورید وعاقلانه بنوشید.

·         قول دهید :فعالترباشید.

·         قول دهید به مصرف دخانیات نه بگویید.

·         قول دهیدجلوی افزایش وزن خود  را بگیرید.