عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

تلاش برای اخذ مجوز رشته‌های جدید در سما واحد کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، مجید خزاعی صبح امروز در بازدید از دبستان دخترانه و آموزشکده سما کرمان، توسعه و پیشرفت فرهنگی جوامع را در گرو تعلیم و تربیت مدارس و دانشگاه‌ها دانست.

خزاعی علاوه بر بازدید از قسمت‌های مختلف مدرسه سما از تجهیزات و امکانات موجود، به‌ویژه کارگاه کامپیوتر، کتابخانه، آزمایشگاه، پژوهشکده، نمازخانه ابراز رضایت کرد.

وی گفت: در راستای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و علمی در سال جدید همت و تلاش مضاعف خواهیم‌کرد که به یاری خداوند و کوشش و همکاری مدیران و معلمان مدارس بتوانیم به جایگاه واقعی در سطح مدارس و در شان دانشگاه آزاد اسلامی دست پیدا کنیم.

خزاعی با اشاره به اینکه علم و فرهنگ دو مقوله مهم و ضروری یک جامعه محسوب می‌شوند، تشریح کرد: توسعه و پیشرفت فرهنگی جوامع در گرو تعلیم و تربیت، و رشد جوانان و طالبان علم و معرفت در مدارس و پس از آن دانشگاه‌ها است.

وی در جمع مسئولان اجرایی مدرسه سما در جریان وضعیت آموزشی، افتخارات فرهنگی، ورزشی و پژوهشی مدرسه قرار گرفت و تاکید کرد: دست اندرکاران مدرسه باید با استفاده از خرد جمعی و کار تیمی در راستای نیل به اهداف مدرسه تلاش کنند.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان کرمان پس از حضور در آموزشکده و دیدار جداگانه با هر یک از کارکنان و اعضای هیات علمی در جلسه مشترکی ضمن اشاره به دوران سختی که آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به سبب تغییر در نظام آموزش و پرورش پیش‌رو دارند، خاطرنشان کرد: راه‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای برای محیط‌های کوچک همچون مراکز سما که تعداد محدود کارمند و عضو هیات علمی دارند، بازتر از دانشگاه‌ها است.

وی به برنامه پنج ساله توسعه سما اشاره کرد و گفت: اگر براساس سند برنامه راهبردی ششم سما عمل کنیم می‌توانیم تا حد زیادی پاسخ‌گوی مشکلات و مسائل خود باشیم.

خزاعی با اشاره به اینکه براساس تعریف جدید سازمان یونسکو باسوادی یعنی بتوانیم از سوادمان در راستای بهبود و پیشرفت امور زندگیمان استفاده کنیم، از همه کارکنان و اعضای هیات علمی خواست در این فضای رقابتی شدید، هر یک براساس تخصص خود برای تعالی مجموعه نهایت همکاری را کرده و خلاقیت‌های خود را بروز بدهند.

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما کرمان بر اصل اساسی دانشجومداری برای حفظ جاذبه آموزشکده تاکید کرد و گفت: نخستین آفت یک مجموعه خودبزرگ‌بینی و غرور در افراد است که موجب از بین رفتن وفاق و هم‌دلی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف می‌شود.

خزاعی بر ارتباط‌گیری با سازمان‌های دیگر از قبیل نظام مهندسی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و ایجاد مرکز مجری دوره‌های مهندسی حرفه‌ای تاکید کرد و خواست اقدامات لازم در خصوص اخذ مجوز رشته‌های جدید با جذابیت بالا و جابه‌جایی رشته با سایر واحدها در اولویت پیگیری قرار بگیرد.

به گزارش آنا، کارکنان دبستان دخترانه و آموزشکده سما در این پیشنهادات خود را در خصوص جذب درآمدهای غیرشهریه‌ای ارائه کردند.

انتهای پیام/۴۰۶۲/