عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس

همایش اربعین نماد شکوه و عظمت مسلمانان است

رئیس واحد بندرعباس

همایش اربعین چشم انداز روشن جهان اسلام است

رئییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: همایش اربعین حسینی نماد اتحاد مسلمین و چشم انداز روشن جهان اسلام است.

مهدی باقری در گفتگو با آنا با  تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی وبا اشاره به  همایش پیاده روی عظیم مسلمین جهان در این روز بزرگ افزود: غرب نمی‌تواند خشم و استیصال خود را نسبت به این پدیده پنهان کند؛ کمااینکه شکوه و عظمت برگزاری این مراسم هر ساله با قرار گرفتن راهپیمایی چهار نسل در کنار یکدیگر، چشم انداز روشنی از آینده جهان در پناه مکتب انقلابی‌ سیدالشهدا (ع) را به رخ می‌کشد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اظهار داشت:از آنجایی که کینه‌توزان نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش دارند که با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای به‌ویژه رسانه‌های نوپدید، تصویرسازی غلطی از کشورمان به نمایش در بیاورند و افکار عمومی بویژه قشر جوان جامعه را از واقعیات منحرف سازند لذا آگاهی بخشی وتقویت خودباروی مردم مهمترین مساله در کشوراست.

این مسئول با بیان اینکه دشمن همواره در صدد شکستن اراده ی ملت ایران بوده و هست گفت: ایمان و بصیرت مردم در سایه  رهنمود های هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب تا کنون توانسته خواب دشمن را آشفته سازد و تهدید را یکی پس از دیگری به فرصت مبدل سازد.

وی افزایش وحدت و حفظ اتحاد و انسجام جامعه در کشور مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت:در جامعه اسلامی حفظ وحدت و اتحاد یک تکلیف است لذا دانشگاه نیز به عنوان یک پایگاه علمی و فرهنگی باید بتواند با هم اندیشی و هم فکری دانشگاهیان و نخبگان با گسترش فرهنگ اسلامی و ارزش های معنوی در این راه نقش آفرینی کند.

باقری با تاکید بر مشارکت دانشگاهیان در افزایش رشد و بالا بردن سطح علمی جامعه گفت: با توجه به فشارهای اقتصادی و سیاسی غرب، ارتقای سطح علمی و تکنولوژی جامعه، نقش مهمی در خنثی سازی نقشه های دشمنان دارد.

این مسئول حفظ ارزش های دینی و عقاید را مهم دانست و افزود : از آنجایی که فرهنگ و عقاید جوامع بیگانه موجب تضاد اخلاقی و اعتقادی در جامعه اسلامی می شود، حمایت و بسط ارزش های دینی و باورهای مردمی در مقابل تهاجم فرهنگی غرب، اصل مهمی است که باعث بسط اخلاقیات و معنویات در جامعه می گردد