عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد .

جلسه تودیع و معارفه  سرپرست دانشگاه سلمان فارسی کازرون  روز شنبه مورخ ۹۷/۰۸/۰۵   با حضور دکتر زبرجد معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز ، دکتر شریف رئیس بنیاد ملی نخبگان استان فارس ، هیات رئیسه دانشگاه ، مدیران ، کارکنان ، دانشجویان و روسای دانشگاه های نورآباد ممسنی و کازرون و روسا و نمایندگان ادارات شهرستان برگزار شد  .

در این جلسه ابتدا دکتر فرهاد براتی رئیس پیشین دانشگاه  ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و همراهی معاونین ، مدیران و کارکنان در طول دوره مسئولیت ایشان ، به تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در مدت تصدی ریاست دانشگاه پرداخت و گفت  اگر بخواهیم دانشگاه به تعبیر مقام عظمای ولایت ، تمدن ساز باشد باید بکوشیم که زمینه تضارب آرا در بین کنشگران علمی در این زمینه فراهم گردد.

در ادامه دکتر انوشیروان غفاری پور سرپرست دانشگاه  سلمان فارسی کازرون ، دانشگاه را مبدا توسعه و پیشرفت دانستند و بیان کردند که  در دانشگاه است که آینده کشور با پرورش مدیران و متخصصان رشته های مختلف رقم می خورد  لذا مدیریت این مجموعه که مخاطبانش جوانان هستند بسیار ظریف بوده  و بایستی محیطی آرام  ، هوشمندانه  به همراه تدبیر و امیدواری و پرهیز از جدال و نزاع  بوجود آورد تا بستری برای توسعه و پیشرفت باشد .  ایشان در بخش دیگر از سخنرانی خود به بیان برنامه ها ی پیش رو  از جمله همکاری و تعامل با  مسئولین شهرستان و استان  ، تلاش برای ارتقاء رتبه پژوهشی دانشگاه ،  حل مشکلات مربوط به فضای فیزیکی و خوابگاهی  ، استفاده و  تعامل با خیرین شهرستان و استان  ، ایجاد شورای مشورتی با استفاده از ظرفیت و تجربیات کلیه  همکاران دانشگاهی ، پرداخت .

دکتر زبرجد معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز  دیگر سخنران این جلسه بود که اشاره ای به روند دانش داشت و بیان کرد  که دانش دارای سه مرحله  است که مرحله اول آن تولید دانش است  که توسط دانشگاه و حوزه  انجام می گیرد  مرحله دوم نشر دانش است که توسط انجمن های علمی و موسسات معتبر انجام  می گیرد و مرحله سوم که مهمترین مرحله است استفاده و به کارگیری دانش است که  در صورت عملی نشدن آن مراحل اول و دوم هم بی نتیجه خواهد بود  و بایستی دستگاههای دیگر  کشور مانند  وزارت تعاون ، کار و وزارت صنعت و ... متولی این مرحله باشند  که متاسفانه در کشور ما این مهم نیز به عهده دانشگاهها قرار گرفته است  .  ایشان در ادامه بیان کردند که  شرایط جامعه و کشور و شرایط شغلی فارغ التحصیلان  طوری است که این شرایط موجب می شود دانشگاهها به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار حرکت نمایند و تولید و نشر دانش در خدمت کارآفرینی و ایجاد شغل قرار گیرد و این مهم اتفاق نخواهد اتفاد مگر اینکه فعالیت های آموزشی ، تحقیقاتی و پژوهشی جهت دار شوند و به سمت ایجاد کار آفرینی حرکت نمایند .

دکتر شریف رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس  نیز در خصوص خارج شدن دانشگاها از وضعیت سنتی و حرکت به سمت دانشگاههای نسل ۳ و ۴ توصیه کرد هم افزایی بین دانشگاههای شهرستان بوجود آید و دانشگاهها با ایجاد رشته های میان رشته ای  به سمت  در خدمت گرفتن آموزش و پژوهش در جهت کارآفرینی باشند .

در پایان این مراسم از زحمات دکتر فرهاد براتی  رئیس پیشین دانشگاه سلمان فارسی با اهدا لوح و هدایایی تقدیر و تشکر نمودند .