عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر/ گزارش تصویری

دکتر سعید کشمیری در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر گفت: با انجام مطالعه‌ای بر روی دو هزار نفر از ساکنان ۱۰ شهرستان استان بوشهر توسط محققین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر ارزیابی‌شده و نتایج آن برای دستگاه‌های اجرایی مسئول برنامه‌ریزی برای استان ارسال‌شده است.
دکتر کشمیری با تشریح نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق، بیان داشت: اهمیت و کاربردی بودن این تحقیق جامع آنجایی است که مشخص‌کننده شیوع نوع بیماری‌ها و هدایت نیاز‌های درمانی استان و مدیریت بهینه منابع می‌شود.
وی با انتقاد از عدم همراهی برخی از دستگاه‌های اجرایی در عدم تشکیل کمیته سلامت و امنیت غذایی گفت: با توجه به شرایط ویژه استان در بحث سلامت و امنیت غذایی، این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ضرورت فرهنگ‌سازی با مشارکت رسانه‌ها


دکتر کشمیری با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف بالای دخانیات، عدم تحرک کافی و چاقی مردم در استان بوشهر نیازمند انعقاد تفاهم‌نامه با فرمانداری‌ها، سازمان آموزش و پروش و سازمان صداوسیما به‌منظور فرهنگ‌سازی صحیح هستیم.

اصلاح سبک زندگی به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های غیر واگیر


رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی سلامت در جامعه تصریح کرد: آنچه امروزه بیشتر از توسعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اهمیت پیدا می‌کند اصلاح سبک زندگی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری و کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر است.

آمار دیابت در استان بالاتر از میانگین کشوری است


دکتر سعید کشمیری با اشاره به اینکه آمار دیابت در استان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: در خصوص استعمال دخانیات نیز آمار به بیش از ۳۰درصد در شهرستان دشتی رسیده است.
کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل امور اجتماعی استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی، اعضای هیات رییسه و سایر اعضای کارگروه در سالن اجتماعات استانداری بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/ م.ف- ۱۰۲۴