برگزاری کمیته بین بخشی بیماری آنفلوآنزا در شهرستان بروجن
وبدا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: کمیته بین بخشی بیماری آنفلوآنزا با هدف بحث و بررسی فعالیتهای مرتبط با این بیماری و با حضور کلیه اعضای کمیته متشکل از فرمانداری، شبکه بهداشت، دامپزشکی، آموزش و پرورش، محیط زیست و بیمارستان در این شهرستان تشکیل شد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی شبکه؛ مهندس محمدحسن کرمی با ارائه توضیحاتی در خصوص بیماری آنفلوآنزا افزود: مهمترین وظایف کارکنان و مراقبین سلامت، مراقبت حفظ وضعیت سلامت اجتماعی جهت عموم مردم از طریق رصد کلیه مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت، تشخیص موارد شبه آنفلوآنزا، شناسایی و تشخیص موارد مبتلا و پیگیری درمان، هماهنگی درون بخشی و برون بخشی بمنظور جلوگیری از اپیدمی و اقدام به موقع با برنامه ریزی و انجام بازدیدهای مشترک، تامین داروهای اساسی، انجام نمونه برداری و آزمایشات مربوطه از موارد مشکوک و مبتلا به آنفلوآنزا و ثبت در سامانه می باشد.
وی با بیان اینکه شهرستان بروجن با دو تالاب بین المللی به عنوان زیستگاه پرندگان مهاجر، در معرض خطر بیماری آنفلوآنزای
پرندگان
قرار دارد اظهار داشت: امید است با توجه به تجربه و تعهد کاری کارکنان شبکه بهداشت و دامپزشکی و دیگر ادارات مرتبط این شهرستان، مانع آلودگی محیطی و گسترش آن از طریق پرندگان مهاجر و بومی شویم.
مهندس کرمی ادامه داد: باید در صورت بروز، بیماری در اولین زمان گزارش و یا پس از مشخص شدن نتایج آزمایشات با اقدام سریع و به موقع نسبت به برخورد و جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده پیگیری و افراد مبتلا درمان شوند.
به گفته وی؛ تاکنون مورد مشکوک به آنفلوآنزای پرندگان در سطح شهرستان گزارش نشده است و کلیه مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت ثبت سامانه شده و در صورت مشاهده موارد مشکوک شبه آنفلوآنزا ،مورد پیگیری و مراقبت های لازم قرار خواهند گرفت.