عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

برگزاری مراسم مردمی به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها

مدیر گروه و رئیس مرکز تحقیقات سم شناسی بالینی درخصوص همایش مردمی هفته پیشگیری از مسمومیت ها اظهار نمود: همایش مردمی هفته پیشگیری از مسمومیت ها، پنج شنبه سوم آبان ماه، در ضلع جنوبی پل خواجو با حضور اساتید گروه مسمومین، روانپزشکی، اطفال و مددکار اجتماعی جهت آموزش عموم مردم برگزار گردید.

دکتر نسترن ایزدی مود افزود: در این همایش که از ساعت ۱۶ الی ۲۱ برگزار گردید، چهار غرفه تحت عناوین «مسمومیت در اطفال، مسمومیت با گازها و مونواکسیدکربن، مسمومیت با مخدر و مسمومیت با محرک و الکل» در نظر گرفته شده بود.

به گفته وی، هدف از حضور اساتید و دانشجویان گروه پزشکی و غیر پزشکی باشگاه پژوهشگران خورشید در غرفه ها، پاسخ گویی به کلیه مسایل و مشکلات مردم در رابطه با مسمومیت و بالا بردن سطح آگاهی آنان بود. در این ضمن، پمفلت های آموزشی که توسط گروه مسمومین تهیه شده بود در اختیار آحاد مردم قرار می گرفت.

مدیر گروه و رئیس مرکز تحقیقات سم شناسی بالینی به غرفه دیگر تحت عنوان سلامت اشاره کرد وگفت: در این غرفه از تمامی مراجعه کنندگانی که تمایل داشتند، نمونه جهت آزمایشات روتین گرفته می شد.

وی ادامه داد: غرفه آمورشی دیگری که توسط "مرکز بهداشت شماره دو" برپا شده بود، توصیه های لازم را در مورد پیشگیری از مصرف دخانیات و نحوه درمان اعتیاد به سیگار را به مردم ارایه می داد.

دکتر ایزدی مود در خصوص از برپایی بنر بزرگ نقاشی برای کودکان سخن گفت و تشریح نمود: در قسمتی از فضای همایش مردمی برای جلب توجه کودکان، بنربزرگی برای نقاشی درمورد نکات ایمنی مربوط به مسمومیت در نظر گرفته شده بود و جوایزی شامل کتاب های داستان و خودکار به کودکان اعطا می گردید.

گفتنی است هم زمان با این مراسم، روابط عمومی شهرداری (اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری) نیز غرفه ای در کنار غرفه های مذکور برپا نمود و پمفلت ها و کتابچه های آموزشی در اختیار مردم قرار داد.

لازم به ذکر است در این مراسم از دکتر محمود رحیمی موسس بخش مسمومین نیز دعوت بعمل آمده بود.

شایان ذکراست هفته مسمومیتها از اول تا هفتم آبان ماه نامگذاری شده است. هرسال شعاری به عنوان نماد این هفته اعلام می شود که امسال شعار «با افزایش آگاهی مانع از مسمومیتهای داروئی شویم» برای این هفته در نظر گرفته شده است.