عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

آماده اجرای تفاهم‌نامه با کشورهای همسایه هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های خارجی با کشورهای همسایه اعلام آمادگی کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، سلطانعلی میر در نشست هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با نماینده وزارت امور خارجه، سرکنسولگران کشورهای افغانستان و پاکستان و مدیرکل اداره اتباع خارجی استان سیستان و بلوچستان بر تعاملات فرهنگی و علمی تاکید کرد .

وی به تفاهم نامه هایی که در گذشته بین استانداری استان سیستان و بلوچستان و دانشگاه های پاکستان و افغانستان منعقد شده بود اشاره و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برای عملیاتی کردن تفاهم نامه و دیگر برنامه های علمی و فرهنگی اعلام آمادگی می کند .

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به مشترکات فرهنگی کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان، دانشگاه باید از تمام توان خود برای تحکیم تعاملات استفاده کند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان و بلوچستان دارای پتانسیل ها و توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری بهینه و مطلوبی است، عنوان کرد: تعاملات در میان دانشگاه ها باید در تمامی زمینه‌‏ها و به‌صورت دوطرفه انجام شود .

در بخش دیگری از این نشست عبدالرحیم نیک پور، سرکنسول افغانستان اجرایی شدن برنامه های مطرح شده در گذشته و تفاهم نامه های منعقد شده اشاره کرد و خواستار سرعت بخشیدن به این روند شد .

در این نشست محمد رفیع سرکنسول پاکستان ضمن قدردانی حمایت ها و پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه های علمی و فرهنگی، خواستار استفاده از زبان های بلوچی و اردو در کلاس های درس شد و این امر را نقطه ی عطفی برای حضور بیشتر دانشجویان پاکستانی در دانشگاه های ایران دانست .

به گزارش آنا، این نشست با حضور عبدالرحیم نیک‌پور سرکنسول افغانستان، محمد رفیع سرکنسول پاکستان، محمدجان جهان‌یار و جویای سجاد کارکنان کنسولگری افغانستان، ناصر محمود رایزن کنسول پاکستان، محمد انور دستیار کنسول پاکستان، محمدرضا قربانیان نماینده وزارت امور خارجه در سیستان و بلوچستان، مهدی کیخا دستیار نماینده وزارت امور خارجه در سیستان و بلوچستان، ابوذر کوثری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان، علیرضا شهرکی مدیرکل اتباع سیستان و بلوچستان و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در سالن کنفرانس علامه طباطبایی این واحد دانشگاهی برگزار شد .