عمومی | پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

تجدید چاپ چهاردهم کتاب «خانواده در نگرش اسلام و روان شناسی»

دکتر محمدرضا سالاری فر استادیار گروه روان شناسی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان نگارنده این اثر در تعریف آن می گوید:

کتاب «خانواده در نگرش اسلام وروان شناسی» مباحث خانواده را با تعریف خانواده، ازدواج و مقدمات آن،‌ مانند شرایط همسرگزینی،‌ آغاز کرده و سپس به آثار روان شناختی ازدواج و روابط اعضای خانواده می پردازد و دیدگاه های اسلام را در هر مورد تبیین می کند.

روابط خویشاوندی را به عنوان یکی از آثار ازدواج در نظر گرفته و ابعاد مختلف آن را بررسی می نماید. در فصل سوم به ارکان خانواده از قبیل مسئولیت های زن و شوهر، والدین و فرزندان می پردازد. در فصل چهارم نقش باورهای دینی، توصیه های اخلاقی و رفتاری را بررسی می کند و در فصل پنجم به عوامل مشکلات خانوادگی و راهکارهای اسلام برای پیشگیری و حل آنها می پردازد. در فصل ششم، انواع خانواده در اسلام و قوانین اقتصادی خانواده در اسلام از نگاه روان شناختی بررسی شده است و در پایان با اشاره به خانواده های الگو در اسلام طرحی کلی از نظام خانواده در اسلام، ارائه می نماید.

سالاری فر با برشمردن ویژگی های این اثر می افزاید:

در بحث های مختلف کتاب سعی شده است مسائل از هر دو جنبه اسلامی و روان شناختی مورد بررسی قرار گیرد این درحالی است که معمولا در تالیفات مربوط به خانواده، به یکی از دوجنبه علمی و دینی خانواده پرداخته می شود.

علاقه مندان می توانند برای خرید این کتاب که در ۲۳۲ صفحه و به قیمت ۱۷۰۰۰ تومان به بازار نشر عرضه شده است؛ به کتاب فروشی ها و یا سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی rihu.ac.ir ، سایت سازمان سمت به نشانی samt.ac.ir و سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir/rihu مراجعه نمایند.