عمومی | دانشگاه الزهرا

نشست با استادان دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو در دانشکده ادبیات

در راستای اجرایی سازی تفاهم نامه با دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو روز چهارشنبه مورخ ۲ آبان ماه، سه تن از استادان این دانشگاه در دانشکده ادبیات دانشگاه الزهرا حضور پیدا کردند.
در این نشست دکتر ایرینا میخائیلاونا شوکینا رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه زبان شناسی مسکو و دکتر اینارا علیونا گوسینوا معاون آموزشی و سیاست گذاری در امور جوانان دانشگاه و پرفسورالکساندر ایواناونا پالیشوک ایران شناس و استاد زبان فارسی این دانشگاه و تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه الزهرا حضور یافتند.
در ابتدا دکتر دست آموز به میهمانان خوش آمد گفتند و حضور ایشان را در دانشگاه الزهرا مغتنم شمردند و در ادامه پس از معرفی میهمانان دکتر گوسینوا به سخنرانی درباره ی محتوای طنز مقالات کوتاه روزنامه پرداختند و به سبک های مختلف و ویژگی های مختلف آنها اشاره کردند که بسیار مورد توجه اساتید و دانشجویان قرار گرفت.
پس از پایان سخنرانی ، دکتر دست آموز از میهمانان تشکر کردند و از ایشان برای بازدید از مرکز همکاری با پوشکین دعوت به عمل آورد.
در مرکز پوشکین صحبت هایی در خصوص امکان تبادل دانشجو به مدت یک ترم بین دانشگاه الزهرا و دانشگاه زبان شناسی مسکو صورت گرفت و مقرر شد مکاتبات در این زمینه پیگیری و انجام شود. در پایان دکتر سعیده دست آموز کتاب خود تحت عنوان ادبیات روسیه و تعدادی از نشریات علمی دانشجویی زبان روسی دانشگاه را به میهمانان هدیه دادند.


لینک خبر