عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

افتتاح و راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل دارو، مواد مخدر و مکمل و توسعه آزمایشگاه کنترل مواد غذایی


آزمایشگاه کنترل دارو، مواد مخدر، مکمل و توسعه آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و داروی همدان توسط مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه، دکتر بهرام دارایی و هیات همراه با حضور در معاونت غذا و دارو ی همدان، آزمایشگاه کنترل دارو، مواد مخدر، مکمل و توسعه آزمایشگاه کنترل مواد غذایی این حوزه را با اعتبار۳۰ میلیارد ریال افتتاح و از بخش ها ی مختلف آزمایشگاه کنترل غذا و دارو بازدید کردند.

آزمایشگاه کنترل دارو، مواد مخدر و مکمل معاونت غذا و دارو مجهز به دستگاه های GC/MS/MS ، FT-IR ، GC ، HPLC دستگاه جذب اتمی و دستگاه های انحلال، فرسایش و سختی سنج انواع قرص ها و داروها است.

در ادامه مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در جلسه ای که با حضور دکتر ایرج خدادادی معاون غذا و داروی دانشگاه، دکتر حشمتی مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو، دکتر مرضیه مساعد مدیر نظارت بر دارو، فرآورده های بیولوژیک و موا مخدر، دکتر کاظم زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، دکتر ریحانی مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی و دکتر دستان برگزار شد، با اشاره به برنامه ها و چشم اندازهای بسیار عالی آزمایشگاه کنترل غذا و داروی همدان گفت: با توجه به کاستی های موجود و اعتبارات محدود، شاهد خبرهای خوبی از همدان هستیم.

وی با اشاره به پتانسیل قوی دانشگاه همدان افزود: با توجه به هزینه بربودن و سرمایه گذاری بالایی که آزمایشگاه ها دارند باید به سمتی پیش برویم که در کشور پنج آزمایشگاه مرجع داشته باشیم که دانشگاه همدان یکی از این ۵ دانشگاه دارای آزمایشگاه مرجع می باشد.

دکتر ایرج خدادادی در ادامه گفت: برای پیشرفت هر مجموعه نیاز به انگیزه و حمایت بالا دست است که این حمایتها از سوی ریئس دانشگاه همیشه همراه معاونت غذا و دارو است.

وی افزود: استمرار حمایت مسئولان دانشگاه زمانی مستمر خواهد بود که حمایت سازمان غذا و دارو نیز استمرار داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه، یکی از دغدغه های این معاونت را حق الناس بیان و اظهار کرد: اگر آزمایشگاه ها تجهیزات و پرسنل مناسب و کافی را دشته باشند به طور قطع با خیال آسوده تری در ارتباط با سلامت غذا اعلام نظر خواهد کرد.

وی مشکل اصلی حوزه آزمایشگاه را فضای ناکافی بیان کرد و افزود: ما انتظارداریم گسترش حوزه آزمایشگاه در برنامه های وزارت دیده شود، تا رسالت معاونت که تامین سلامت غذایی آحاد جامعه است محقق شود.

دکتر حشمتی مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه همدان نیز در این جلسه مشکلات، چشم اندزها و برنامه های در پیش رو را برای حاضران بیان کرد.