عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

چهاردهمین سمپوزیوم روابط عمومی در کتابخانه ملی ایران برگزار شد



چهاردهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی صبح امروز دوشنبه ۳۰مهرماه در کتابخانه ملی ایران آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم که با حضور دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و جمعی از صاحبنظران و کارشناسان این حوزه برگزار شد، از مدیران ارشد ارتباط گستر و کارشناسان برتر روابط عمومی در دستگاه های مختلف با اعطای نشان های ویژه و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

این سمپوزیوم با سخنرانی دکتر جکلین پورسل عضو هیات مدیره انجمن بین المللی روابط عمومی از ایرلند و دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و همچنین هوشمند سفیدی دبیر کل این سمپوزیوم در محل سالن همایش های کتابخانه ملی در تهران آغاز به کار کرد.

دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دراین مراسم ضمن بیان سخنانی بر لزوم توسعه جهان بینی ها نزد مسوولان حوزه روابط عمومی در کشور و پرهیز از خودنگری و نگاه به جهان نگری تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: روابط عمومی ها هر مقدار از پیرامون خود را ببینند، به همان میزان می توانند روی آن تاثیر بگذارند، این پیرامون می تواند از خود تا جهان متفاوت باشد.

دکتر پزشکیان با اشاره به راهکارهای مختلفی که برای تبلیغات در جوامع مطرح است، تبلیغ صرف و یا تولید انبوه را در جهت راضی نگه داشتن مخاطبان امروزی ناکافی دانست و بر لزوم عطف توجه مسوولان حوزه روابط عمومی به مسئله مشتری مداری تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز روابط عمومی ها باید با نگاه ویژه به مشتریان، تمام نیازهای ذهنی و روانی آنها را برطرف کنند. این مسئله چنانچه با نگاهی جهانی جلو برود، یقینا بُرد بیشتری خواهد داشت.

در بخش دیگری از این مراسم هوشمند سفیدی دبیرکل این سمپوزیوم ضمن گرامیداشت یاد مرحوم میرزابابا مطهری نژاد از پیشکسوتان روابط عمومی ایران با اشاره به لزوم برقراری ارتباط موثر میان مسئولان و افکار عمومی از طریق روابط عمومی ها و همچنین رسانه ها در برهه حساس کنونی، گفت: کشور ما در مقطعی دشوار قرار گرفته که می طلبد فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی به صورتی باورانه تر و نظام مندتر افکار عمومی را که آماج  یک جنگ رسانه ای شدید قرار گرفته است، آگاه کنند.

وی  با ذکر این مطلب که به مدیران متخصص و توانمند در حوزه روابط عمومی ها نیاز داریم؛ کسانی که به واقع از پسِ این کار برآیند بر لزوم تخصصی شدن کار روابط عمومی ها در عین توسعه بخشی به آن در دوره کنونی که شاهد تحولات فزاینده در حوزه اطلاع رسانی به ویژه در فضای مجازی هستیم، تاکید کرد.

دبیر کل سمپوزیوم افزود: نباید به برخی بدخواهان از جمله همین آقای ترامپ اجازه داد که امنیت روانی جامعه دچار آسیب شود، این کار با اطلاع رسانی بهنگام و آگاه سازی افکار عمومی نسبت به مشکلات و واقعیات موجود و طرحهای کارشناسانه برای حل این مشکلات، قابل انجام است.

هوشمند سفیدی با اشاره به اینکه در آستانه ورود به تحولاتی اساسی در حوزه اطلاع رسانی در جهان هستیم، هشدار داد اگر روابط عمومی ها در کشور برای این دوران آماده نباشند و خودشان را از لحاظ دانشی به روزسازی نکنند، یقینا میدان را به هجمه های روانی علیه جامعه می بازند و نمی توانند تاثیری در اقناع سازی افکار عمومی بگذارند.