عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

ابراهیم‌زاده تاکید کرد: لزوم شناسایی و مقابله با تبلیغ عقاید سکولار در دانشگاه‌ها

به گزارش روابط عمومی واحد تبریز، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده در آغاز کارگاه آموزشی شیوه‌های جذب مخاطب و جلسه هم‌اندیشی ائمه جماعت دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، یکی از اولویت‌های مهم امور دانشگاه و مدارس سما در رویکرد مدیریتی کنونی را پرداختن به موضوع فرهنگ اسلامی، انقلابی و ایرانی عنوان کرد.

وی گفت: اگر وضعیت دانشگاه‌های ایران بعد از انقلاب اسلامی را تحلیل کنیم، در می‌یابیم حضور روحانیان به‌عنوان الگوی دین در دانشگاه‌ها، سبب تعالی معنویت و فرهنگ اسلامی در محیط دانشگاه شده و امروز بیشتر از گذشته حضور این عزیزان در دانشگاه‌ها احساس می‌شود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه قبل از انقلاب دانشگاه‌ها را سکولار بنا کرده بودند، افزود: در بعضی از دانشگاه‌ها با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌رغم حضور پررنگ روحانیت، هنوز کسانی هستند که با مبانی دین مشکل داشته و اندیشه‌های سکولاری دارند.

ابراهیم‌زاده با تاکید بر اینکه شناسایی و مقابله با تبلیغ عقاید سکولار از وظایف مهم روحانیان در دانشگاه‌هاست، افزود: دوران بعد از انقلاب اسلامی دوران طلایی است. علما در همه سازمان‌ها و نهادها حضور دارند و حکومت دست انقلاب و انقلابیون است و یک سید بزرگوار از سلاله خوبان و نیکان سکان‌داری کشتی انقلاب را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین فضایی، ولنگاری فرهنگی، بد عمل‌کردن، ذهنیت سکولار داشتن و در کشتی انقلاب نشستن و آن را سوراخ‌کردن، پذیرفته نیست و باید با این مسئله با هوشیاری کامل برخورد شود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: حضور روحانیت در دانشگاه و تردد با عبا، قبا و عمامه، نشانی اسلام و عَلَم هدایت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و آمادگی برای ایفای نقش و تبلیغ دین در جامعه اسلامی بوده و بسیار تاثیرگذار است.

ابراهیم زاده از برگزاری ادواری کارگاه‌های ائمه جماعت در واحدهای استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: امیدوارم این دورهمی‌ها و برگزاری چنین جلساتی، سعادت و نیکبختی در این عالم و عالم آخرت را در پی داشته باشد و با همفکری و هم‌افزایی و با تمام قوا موانع رشد دین در دانشگاه را شناسایی و پیگیری کنیم تا وضعیت دانشگاه را به وضعیت مطلوب برسانیم و متحول کنیم.

به گزارش آنا، کارگاه آموزشی شیوه‌های جذب مخاطب، دومین جلسه هم‌اندیشی ائمه جماعت، سومین شورای فرهنگی و سومین جلسه شورای مشورتی علمای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با حضور  سعید وحیدی‌مهر رئیس شورای تخصصی این دانشگاه در سالن شمس واحد تبریز برگزار شد.