عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد قم:اربعین فرصتی بی‌نظیر برای آغاز زندگی انسان است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم، اربعین را فرصتی بی‌نظیر برای آغاز زندگی انسان برشمرد و پیاده‌روی اربعین را شکوهی اعجاب‌انگیز از حماسه حسینی دانست.

دکتر محمد دخیلی در حاشیه مراسم اعزام دانشگاهیان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم به کربلای معلی و حضور در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم اظهار کرد: وجود هجمه‌های گوناگون فرهنگی در این زمانه  بسیار سخت شده به‌نحوی که بسیاری از جوانان این مرز و بوم را مورد هدف قرار داده که پیاده‌روی اربعین مجالی برای اندیشیدن و چشیدن لذت حقیقی معنویت است.

وی افزود: در این میان دشمنان بیرونی و درونی اسلام و انقلاب اسلامی، بیشتر توان خود را معطوف به قشر جوان و به‌ویژه دانشجویان کرده است، به‌گونه‌ای که دستگاه‌های عظیم تبلیغاتی و ضد فرهنگی خود را موظف به سرمایه‌گذاری کلان بر روی این قشر به‌عنوان آینده سازان کشور کرده است.

معاون فرهنگی دانشجویی واحد قم گفت: در این تهاجم همه‌جانبه فرهنگی، اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) تنها مامن و پناهگاه همیشگی جوانان بوده و در راس این جریان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حقیقتاً همچون کشتی نجات‌بخشی، غرق‌شدگان در دنیا را حیاتی دوباره بخشیده و به سرای نور و هدایت رهنمون می‌سازد.

دکتر دخیلی با اشاره به اعزام دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: تعداد ۸۰ دانشجوی این دانشگاه به‌صورت کاروانی و بیش از ۲۵۰  استاد، دانشجو و کارمند به‌صورت انفرادی همگام با دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به کربلای معلی برای حضور در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین اعزام شدند.

وی افزود: دانشجویان اعزامی به کربلای معلی قبل از تشرف  علاوه بر حضور در مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس با آرمان‌های امام خامنه‌ای، امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.