عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

روابط عمومی دانشگاه‌ها، انعکاس دهنده فعالیت‌های دانشگاه به جامعه هستند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دکترنجفی نژاد دراین نشست گفت: روابط عمومی در دانشگاه‌ها از پیچیدگی خاصی برخوردار است چون دانشگاه محیطی اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی است و طبیعتا برقراری پیوند دانشگاه با جامعه نیازمند دانش و امکانات و ابزارهای خاص و گسترده است.
وی افزود: هزینه‌هایی که در روابط عمومی استفاده می‌شود جزو هزینه‌هایی است که اگر به صورت مناسب انجام شود، به آن سازمان منفعت می رساند.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: امروز، روابط عمومی صرفا تبلیغات هر سازمانی نیست، بلکه شناساندن مناسب آن به جامعه و ذینفعان خود است. در این راستا انعکاس شایسته اخبار دانشگاه و استفاده بهینه از فضای مجازی همراه با شناخت و دانش کافی از مقوله اطلاع رسانی می تئاند روابط عمومی را به واحد فعال و اطلاع رسان سازمان تبدیل کند.
دکترنجفی نژاد در ادامه اذعان کرد: به نظر من اگر موضوع اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دانشگاه مانند فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان و اقدامات شاخص منطقه‌ای با برنامه‌ریزی بهتر از سوی مدیران و مسئولان روابط عمومی در سایت‌های دانشگاه‌ها و خبرگزاری‌ها انعکاس یابد، افراد جامعه درک و شناخت بهتری از دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری خواهند داشت.
در ادامه دکترحسین یحیی زاده دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ گفت: از شهریور ماه سال ۹۴ که منطقه ۲ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور سه استان شمالی کشور و طبق حکم وزارتخانه، جلسات، جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی منظم را برگزار کردیم.
وی افزود: تاکنون سه جشنواره معرفی و تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی‌های برتر منطقه و فیلم کوتاه را برگزار کردیم و تلاش می کنیم که چهارمین جشنواره معرفی و تجلیل از روابط عمومی‌ها خبرنگاران منطقه ۲ را در اردیبهشت ۹۸ برگزار کنیم.
دکتریحیی زاده خاطرنشان کرد: برنامه‌های آتی این دبیرخانه، ادامه برگزاری نشست‌ها، جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با انگیزه و قوت بیشتر است.
همچنین دراین نشست از دکترجعفرزاده مدیرسابق روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس تجلیل شد.
ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵