عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

تبلیغ دین تنها وظیفه طلبه‌ها نیست،بلکه تمامی معلمان این وظیفه را بر دوش دارند

حجت الاسلام تقوی معاون امور استان های نهادرهبری در دانشگاه ها
تبلیغ دین تنها وظیفه طلبه‌ها نیست، بلکه تمامی معلمان این وظیفه را بر دوش دارند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد مشهد ، حجت الاسلام تقوی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد خراسان رضوی که در دانشکده مهندسی دانشگاه برگزار شد، گفت : حجت الاسلام مهدوی نسب علاوه بر داشتن نیروی جوانی دارای ویژگی بارز وی اخلاق و منش و حضور عالمانه در فضای دانشگاهی است.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این مطلب که این فرد دارای سابقه ۱۰ ساله در عرصه مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی است، در ادامه از تلاش

وی ادامه داد: به نظر می رسد در فضای تدریس در دانشگاه آنچه که می تواند محور قرار گیرد رفتار و منش یک معلم است.

حجت الاسلام تقوی ضمن بیان این موضوع که چنانچه سلوک رفتاری محور کار قرار گیرد ما می توانیم چند برابر شدن اثر کار خود را ببینیم، گفت: شاید ما کار معلمی و تبلیغی می کنیم ولی اثربخش بودن کار ما در دستان کس دیگری است و چنانچه در فضای دانشگاهی که دانشجویان تشنه محبت و معارف هستند اینگونه رفتار شود به طور حتم نتیجه بخش خواهد بود.

وی تاکید کرد: برخی درصددند این گونه وانمود کنند که جوانان امروز دین گریز شده‌اند در صورتی که جوانان ما همچنان تشنه معارف هستند و نبایستی ضعف خود را به پای جوانان بنویسیم.

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: در جلسه‌ای بحث می‌شد که جوانان امروز به عرفان‌های کاذب روی آوردند؛ اما تحلیل من این بود که جوانان ما به دنبال عرفان هستند؛ اما چون مسیر درست را نتوانسته بیاید به این سمت کشیده شده‌اند که این به دلیل ضعف در عملکرد ماست.

وی با اشاره به این موضوع که جوانان انقلابی کمتر از گذشته نیستند، تصریح کرد: ما باید در شیوه‌های کار دینی و تبلیغی خود باید تجدید نظر کنیم و با مقتضیات زمانه خود را تغییر دهیم.

حجت الاسلام تقوی سلوک اخلاقی را بزرگترین کار تبلیغی دانست و تاکید کرد: یک معلم و طلبه در تیررس نگاه جوان است به همین دلیل باید بر رفتار خود توجه کرد.

وی ابراز کرد: چنانچه سلوک رفتاری داشته و اساتید و معلمان نانوشته‌های کتاب‌ها را در کلاس‌ها تدریس کنند، می‌تواند با نکات دقیق و کوتاه خود دانشجویان را به سمت خود جذب کند.

حجت الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: تبلیغ دین تنها وظیفه طلبه‌ها نیست، بلکه تمامی معلمان این وظیفه را بر دوش دارند.