عمومی | انجمن علمی مدیریت بحران ایران

کتب اصیل و جدید مدیریت بحران را از انجمن علمی مدیریت بحران ایران (انتشارات شناخت زندگی) بخواهید.

انجمن علمی مدیریت بحران ایران با همکاری انتشارات شناخت زندگی با هدف تأمین و عرضه تضمین شده و پیوسته کتب مرتبط با مدیریت حوادث و مدیریت بحران نسبت به انتشار و عرضه کتب مشروحه زیر اقدام نموده است.

1- درسنامه مدیریت جامع بحران

این کتاب به ابعاد مختلف مدیریت بحران اعم از پیشگیری و کاهش آثار، آمادگی برای پاسخ و نیز نحوۀ پاسخ به حوادث و بحرانها و بازگرداندن جامعه به روال عادی پرداخته و چگونگی ایجاد جوامع تاب­آور در برابر حوادث و بحران‌ها را تشریح می­کند.

2- برنامه­ریزی بحران

این کتاب به تشریح فرایند برنامه­ریزی در امر مدیریت بحران پرداخته و نحوه مشارکت ذینفعان در تدوین برنامه­ها را مشخص نموده است. بهره­برداری از این کتاب در تمامی حوزه­های برنامه‌ریزی و مدیریتی بسیار کمک کننده خواهد بود.

3- اقدامات رفع آلودگی، امدادی و درمانی در بحرانهای ناشی از مواد زیان­آور

این کتاب، راهنمایی جامع و مانع در خصوص راههای شناسایی، اقدامات رفع آلودگی، کمک­های اولیه، درمان پایه، درمان پیشرفته و اقدامات پاراکلینیکی در مواجهه با مواد زیان­آور بوده و بهره­برداری از آن در تمامی مراکز امدادی و درمانی خصوصاً پایگاه­های اورژانس و آتش­نشانی موجب ارتقاء آمادگی و پاسخ در برابر مخاطرات ناشی از مواد خطرناک خواهدگردید.

4- راهنمای برنامه­ریزی بحران در مجتمع­ها

در این کتاب نحوه تشکیل تیم مدیریت بحران در مجتمع‌های گوناگون و نیز رصد و شناسایی مخاطرات و همچنین راه‌های آمادگی و پاسخ به حوادث و بحران‌های مختلف به صورت کاملاً کاربردی و عملیاتی بیان شده است.

5- رویکردی زبان شناختی به ادبیات مدیریت بحران

این کتاب درآمدی بر واژه شناسی مدیریت بحران بوده و لغات مطرح مرتبط را بطور ریشه‌ای بررسی و تبیین می‌کند.

6- تاب‌آوری بحران: الزامی ملی

تأکید این کتاب بر این نکته است که کشور باید توان و تاب‌آوری لازم در برابر حوادث و بحران‌ها را بدست آورد و فرایند ارتقاء تاب‌آوری، گرچه مشارکت همه اقشار را طلب می‌کند، ولی بدون ایجاد ساختار حاکمیتی متناسب، به شرایط مطلوب نخواهد انجامید.

7- اصول ایمنی و سلامت در محیط کار

بهره‌برداری از این کتاب، در پیشگیری از سوانح محیط کار و بیماری‌های ناشی از کار، بسیار کمک‌کننده است.

8- راهنمای مدیران امنیتی، حفاظتی و حراستی و ایمنی در بحران

این کتاب راهنمای مناسبی برای تمامی مدیران حوزه های مختلف امنیتی و ایمنی در سازمانها، شرکت ها و  موسسات دولتی و خصوصی می باشد که وظیفه حفاظت از میراث فرهنگی، منابع طبیعی، مجموعه های صنعتی و مراکز اداری و تجاری را بر عهده دارد.

9- شبیه­سازی بحران

این کتاب نحوۀ تدوین سند نظام جامع مدیریت بحران را با بهره­گیری از فرایند سناریو نویسی را عرضه می­نماید.

جهت سفارش با شماره تلفن: 88620236- 88609358 با پیش شماره 021 تماس حاصل فرمائید.