عمومی | پژوهشگاه نیرو

تدوین بسته حمایتی پژوهشگاه نیرو از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه برق و انرژی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، به نقل از پایگاه خبری توانیر، رئیس پژوهشگاه نیرو راه اندازی میز پذیرش صندوق نوآوری و در حاشیه سی و سومین کنفرانس بین المللی برق و ششمین دوره کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق، را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: کار صندوق در حقیقت در تعریف یک پنجره واحد، جهت ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان، رویکرد نوینی است که می‌تواند تغییرات و آثار شگرفی را در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کند.
دکتر محمد صادق قاضی زاده، راه اندازی میز پذیرش را در کاهش هزینه شرکت‌ها موثر دانست و گفت: این حرکت صندوق باید مورد حمایت قرار گیرد. وی همچنین حمایت پژوهشگاه نیرو را از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه برق و انرژی مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا پژوهشگاه سعی دارد با ارائه مشاوره‌های لازم، از نظر کسب و کار و تجاری سازی محصولات، خدماتی را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهد.
قاضی زاده درعین حال افزود: همچنین پژوهشگاه در جهت گرفتن تسهیلات، ریسک شرکت‌های دانش بنیان را هم پوشش می‌دهد. رئیس پژوهشگاه نیرو همچنین از تدوین و اجرایی کردن " بسته حمایتی پژوهشگاه "برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: این بسته حمایتی سبب می‌شود، شرکت‌های دانش بنیان، فرآیند نوآوری را به ثمر برسانند.
قاضی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه ریسک زیادی دارد در همین رابطه پژوهشگاه نیرو با ابزارهای مختلفی سعی دارد تا ریسک شرکت‌ها را به حداقل برساند.