عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

افتتاح ششمین کنفرانس بین­ المللی رباتیک و مکاترونیک در دانشگاه علم و صنعت ایران

افتتاح ششمین کنفرانس بین­ المللی رباتیک و مکاترونیک در دانشگاه علم و صنعت ایران

آیین گشایش ششمین کنفرانس بین ­المللی رباتیک و مکاترونیک، دوم آبان ماه ۱۳۹۷ در سالن آمفی تئاتر مهندس نبوی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
در افتتاحیه این کنفرانس سه روزه که توسط انجمن رباتیک ایران و با حمایت فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، برگزار می شود، ابتدا دکتر ذاکری (رییس دانشگاه) به مهمانان کنفرانس خیرمقدم گفت.
رییس دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری ششمین کنفرانس بین ­المللی رباتیک و مکاترونیک در دانشگاه علم و صنعت ایران، ابراز امیدواری کرد در این کنفرانس بین المللی، هم افزایی خوبی میان اندیشمندان، محققین، اساتید، مهندسین، مدیران اجرایی و فعالان حوزه رباتیک و مکاترونیک صورت پذیرد. وی با توضیح اینکه پژوهش های بسیاری در کشور ما صورت می گیرد و ما بیش از چهار میلیون دانشجو داریم که اگر نیمی از آنها هم دانشجوی تحصیلات تکمیلی باشند، یعنی بیش از دو میلیون پایان نامه و پروژه در کشور در حال انجام است، این سوال را مطرح کرد که چرا علیرغم پژوهش های بسیارمشکلات صنعتی و اجرایی ما حل نمی شوند یا به اهداف مورد انتظار دست نمی یابند؟
رییس دانشگاه تاکید کرد: پروژه ها باید تقاضا محور و کاربردی باشند و همچنین به خلق ثروت منجر شوند. وی افزود: اگر سالها پژوهشی انجام می شود و ثروت آفرین نمی شود، یعنی در جهت گیری و تعیین مسیر تحقیقاتی مشکل هست که ضرورت دارد اینها توسط اساتید بررسی شوند.
دکتر ذاکری اولین گام برای حل مسایل صنایع و دستگاههای اجرایی را مساله یابی، عنوان کرد و تصریح کرد: اینکه انتظار داشته باشیم سازمانهای اجرایی و صنعت بتوانند موضوع و مساله خود را به زبان علمی بیان کنند که ما آن را حل کنیم، انتظار باطلی است و این لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت و دستگاههای اجرایی برای مساله یابی و کمک به حل مشکلات را مشخص می کند.
در ادامه مراسم افتتاحیه، دکتر ظهور (رییس انجمن رباتیک ایران)، به مهمانان و شرکت کنندگان در کنفرانس، خیر مقدم گفت و دکتر موسویان (رییس کنفرانس)، از همه کسانی که برای برگزاری کنفرانس تلاش کردند، قدردانی نمود. سپس دکتر حبیب نژاد (استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران و دبیر کنفرانس)، از برنامه ریزی یک ساله برای برگزاری این کنفرانس خبر داد و در خصوص تعداد و ارایه مقالات گفت: در بخش ارائه مقالات کنفرانس، از بین ۱۴۲ مقاله دریافتی، پس از ارزیابی سیستماتیک در ۱۲ گروه تخصصی و با کمک بیش از ۲۶۰ داور داخلی و بین­المللی، ۵۲ مقاله برای ارائه شفاهی و ۵۵ مقاله نیز به صورت پوستر پذیرفته شدند که در چهار نشست موازی ارایه می شوند. وی افزود: سه شرکت صنعتی و ۲۵ تیم دانشجویی و دانش آموزی در این کنفرانس شرکت دارند.
در ادامه مراسم، سخنرانی های کلیدی به شرح زیر ارایه شد:
سخنرانی با عنوان: Biomechanical challenges in Robotic Exoskeletons" " توسط دکتر بهزاد پور از دانشگاه شریف؛ " Recent Advances in Adaptive Fuzzy Sliding Mode Control and its Applications " توسط دکتر دوایی مرکزی از دانشگاه علم و صنعت ایران و   " Human and Robot Interaction, From Academy to Industry " توسط دکتر طالع ماسوله از دانشگاه تهران.
گفتنی است در این کنفرانس، علاوه بر ارائه مقالات علمی، آخرین دستاورد های حوزه رباتیک و مکاترونیک در قالب نمایشگاههای جانبی ارائه شده است.
ششمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک روزهای اول تا سوم آبانماه، در محورهای اصلی: ربات­های پرنده و زیرآب؛ ربات­های بیولوژیک؛ رباتیک شناختی؛ ربات­های همکار؛ ربات­های موازی؛ ربات­های کابل؛ سیستم ‌­های کنترل؛ رباتهای انسان ‌نما؛ سیستم­‌ های هوشمند و رباتیک؛ پایداری ربات­ها؛  سیستم‌ های مکاترونیکی؛ شناسایی و مدل­سازی؛ طراحی حرکت و یادگیری؛ مکاترونیک نوری؛ ربات­های احتمالاتی؛ ربات­های تغییر شکل پذیر؛ رباتیک در توانبخشی؛ کنترل در رباتیک؛ ربات‌های خدمات‌ رسان؛ رباتیک از دور؛ رباتیک در پزشکی؛ بینایی و رباتیک؛ ربات­های سیار؛ رباتهای میکرو و نانو و زمینه‌های پیشرفته در رباتیک و مکاترونیک هوشمند، برگزار می شود.
آلبوم تصاویر
http://Sapp.ir/iust_iran