عمومی | سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

به همت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور؛ مطالعات پتانسیل‌یابی ژئوپارک در استان همدان کلید خورد

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، استان همدان به عنوان یکی از استان‌های باختری ایران از تنوع زمین‌شناختی کم‌نظیر و همچنین آثار فرهنگی و تاریخی بی‌شماری برخوردار است.

در همین راستا و بر اساس مطالعات اولیه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور این استان دارای پتانسیل معرفی ژئوپارک است و این سازمان طی مطالعات اولیه و مقدماتی خود ژئوپارک پیشنهادی اکباتان را به عنوان یکی از ۳۰ منطقه اولویت‌دار در کشور  معرفی کرده است.

بر همین اساس و در راستای رویداد جهانی گردشگری همدان ۲۰۱۸جلسه بررسی توانمندی‌های استان همدان و هماهنگی‌های لازم جهت انجام امور مربوط به ژئوپارک در استانداری همدان به جهت شروع فعالیت‌های مربوط به ژئوپارک پیشنهادی اکباتان برگزار شد.

کارشناسان گروه میراث سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در جلسه‌ای به همین منظور در استانداری همدان به ارایه مفاهیم و اصول ژئوپارک و پتانسیل‌های استان در این زمینه پرداختند.

همچنین در این جلسه آقای مهندس طالبی مدیرکل مدیریت بحران استان همدان، نمایندگان سازمان صنعت و معدن، نظام مهندسی, محیط زیست,میراث فرهنگی و منابع طبیعی استان و نیز بخش خصوصی حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود جهت برنامه‌ریزی‌های آتی پروژه ژئوپارک با نظارت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور پرداختند.