عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

برگزاری نشست اعضای هیات علمی جوان با رئیس دانشگاه

برگزاری نشست اعضای هیات علمی جوان با رئیس دانشگاه

سومین نشست اعضای هیات علمی جوان با رئیس دانشگاه، اول آبانماه ۱۳۹۷ در سالن جلسات ساختمان ریاست برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر ذاکری (رئیس دانشگاه)، در خصوص مطالب مطرح شده در جلسه قبل و پیگیری های انجام شده در پی آن توضیحاتی ارایه کرد. وی در خصوص شرایط پذیرش عضو هیات علمی در دانشگاه که مورد نقد اساتید جوان قرار گرفته بود، گفت: نباید توقع داشت شرایط جذب در دانشگاهی سطح یک مانند علم و صنعت ایران که در رقابت با دوازده دانشگاه برتر کشور تلاش دارد جزو دانشگاههای برتر دنیا باشد با دانشگاهی دور افتاده در شهرستانی کوچک، یکسان باشد. وی افزود: باید این کار را نهادینه کنیم، لذا ضروری است در بدو ورود، سختگیری های لازم را به عمل آوریم تا مطمئن شویم نیرویی که جذب کرده ایم، از پتانسیل کافی برخوردار است و بعد وظیفه فراهم کردن تسهیلات را داریم.
رییس دانشگاه لزوم بازنگری در فرآیندها و باز طراحی آنها در زمینه جذب و ارتقای اعضای هیات علمی را مورد تاکید قرار داد.
در ادامه، اعضای هیات علمی جوان دانشگاه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند. در انتها نیز مقرر شد مطالب مطروحه اولویت بندی شوند و تا نشست بعدی، هیات علمی جوان دانشگاه در خصوص موضوعات زسر همفکری نموده و در جلسه بعد، نتایج آن را به شکل راهکار و پیشنهاد به رییس دانشگاه ارایه کنند:
۱. بهینه سازی فرآیند جذب بر اساس الگوی اجرا شده در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه؛ ۲. امتیازدهی به فعالیت های علمی بین المللی و تعریف آیتم های همکاری بین المللی در سامانه گلستان؛ ۳. کارآفرینی؛ ۴. تقویت مهارت های اجرایی در کنار مباحث آموزشی (تقویت کارگاهها).
http://Sapp.ir/iust_iran