عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مطالبات قانونی ماماها پیگیری می شود

جمعی از ماماهای شاغل در مراکز درمانی مشهد مقدس صبح امروز با حضور در سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد(قرشی) در دیدار با جمعی از مسئولان این دانشگاه به بیان مطالبات خود پرداختند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد:" رییس دانشگاه به دلیل افتتاح بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) باخرز در این نشست حضور نداشت اما معاون آموزشی دانشگاه، قائم مقام معاونت درمان، مدیر امور بیمارستان ها و جمعی از مدیران دانشگاه در این نشست حضور یافته و دغدغه ها و مطالبات ماماها را دریافت کردند".

دکتر حسین خوبان با بیان اینکه در این نشست تصمیم بر آن شد تا نمایندگانی از جامعه مامایی برای پیگیری مطالبات شان تعیین کنند تا  نشستی در این زمینه با رییس دانشگاه، نماینده سازمان نظام پزشکی، معاون درمان و نماینده متخصصان زنان برنامه ریزی شود تصریح کرد: دراین نشست تلاش می شود مطالبات قانونی جامعه مامایی به شکل کامل پیگیری شود.

جامعه مامایی بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت فعالیت می کنند

نماینده ماماها نیز در حاشیه این تجمع درگفتگو با وب دا با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در خصوص ترویج زایمان طبیعی،به ماماها اجازه داده شده است که تمامی مراحل زایمان فیزیولوژیک از زمان پذیرش تا ترخیص مادر باردار انجام شود اظهار داشت: " در صورتی مادر باردار بارداری و زایمان پرخطری داشته باشد به پزشک متخصص زنان و زایمان ارجاع داده می شود".

الهام پارسا  با بیان اینکه در زمان مراجعه مادر باردار به زایشگاه واحد تریاژ سطح بندی زایمان را انجام داده و بر اساس نوع فزیولوژیک یا پر خطر به گروه های مربوطه ارجاع می شوند خاطر نشان کرد: "بیش از ۳۰ سال است که جامعه مامایی در کنار متخصصان زنان و زایمان در امر خدمات رسانی به مادران باردار با یکدیگر همکاری تنگاتنگی دارند و تا کنون نیز مشکلی در این زمینه وجود نداشته است".

وی افزود:" از ابتدای امسال پزشکان متخصص با اجماع تصمیم، اعلام داشتند که همه مادران باردار شرایط پر خطر را دارند مگر خلاف آن ثابت شود و در این زمینه مادر باردار باید زیر نظر پزشک متخصص و اجازه زایمان نیز به دستور وی باشد ".

نماینده ماماها تاکید کرد: "تمامی دفاتر مشاور مامایی و ماماهای همراه مجوز فعالیت از معاونت درمان دانشگاه دارندو می توانند در مراکز درمانی اقدام به انجام زایمان فیزیولوژیک مادر باردار نمایند".

وی با تاکید بر اینکه مادران باردار در زمان وضع حمل نیازمند آرامش هستند و برای انجام زایمان فیزیولوژیک از هر گونه شرایط استرس زا نیز باید به دور باشند تصریح کرد: مامایی که ۹ ماه در کنار مادر بادار بوده و مشاوره ها و راهنمایی لازم را برای زایمان دریافت کرده است به طور حتم می تواند شرایط مادر را برای انجام زایمان طبیعی مهیا کند.

این کارشناس مامایی به نمایندگی از جمعیت ماماهای فعال این حوزه ،از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست تا نسبت به رفع مشکلات این حوزه اقدام نمایند و دستورالعمل های وزارت بهداشت را به صورت صریح برای جامعه متخصصان زنان و زایمان عنوان نمایند.

{jcomments on}